Page 237 - LanGuide Project: Research and Professional Insights
P. 237
Povzetki v slovenščini

Pedagoška izhodišča za učne predloge projekta LanGuide
Neva Čebron in Emma Beatriz Villegas Cunja

Uvod
Cilj prispevka je preučiti pomembne teoretske in raziskovalne vpoglede o
mobilnem učenju (angl. mLearning, v nadaljevanju m-učenje) na področju
učenja ter usvajanja tujih jezikov in teoretična spoznanja dopolniti s pri-
meri implementacije novih pristopov. Nadalje prispevek presoja, v kolikšni
meri lahko izkušnje predhodnih raziskav usmerjajo tehnološke vidike in
pedagoške pristope m-učenja na novi aplikaciji LanGuide, ki smo jo razvili
v okviru projekta LanGuide.

Gradivo za učenje jezikov, ki smo ga razvili v okviru projekta, temelji na
predpostavki, da vse bolj mednarodno akademsko okolje tujim obiskoval-
cem narekuje rabo tujega jezika, ki je tesno povezana z vsakdanjimi situ-
acijami takega okolja. Mobilna aplikacija je torej v pomoč, ko udeleženec
mednarodnih izmenjav želi smiselno upovediti svoj pomen v tujem jeziku
v tipičnih vsakdanjih situacijah. Aplikacija ne more rešiti vseh jezikovnih
zadreg, ko se soočamo z različnimi situacijami med obiskom akademske
ustanove v novi državi, vendar predlaga vsebine za neformalno učenje, ki
so lahko koristne, da izboljšamo raven tistega jezikovnega znanja, ki nam
lahko pomaga pospešiti integracijo in zagotoviti čim bolj nemoten prehod
v novo študijsko okolje.

Prispevek najprej analizira zaključke predhodnih raziskav, potem pa
predstavi okvir, ki je pomagal strukturirati gradivo za učenje jezikov in
usmerjal tehnično zasnovo aplikacije LanGuide. Prikazani so pristopi, ki
so usmerjali oblikovanje jezikovnih modulov, in temeljna pedagoška meto-
dologija, nakar obravnavamo njihovo učinkovitost oziroma opozarjamo na
pomanjkljivosti. Na koncu na kratko predstavimo tudi nekaj premislekov
o nadaljnji integraciji nove metodologije in virov e-učenja v prakso učenja
tujih jezikov.

Učenje na mobilnih napravah hitro vstopa v osrednji tok izobraževanja

237
   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242