Page 240 - LanGuide Project: Research and Professional Insights
P. 240
zetki v slovenščini

učencev še vedno zahteva dobro organizirano zasnovo, ustrezno vsebino in
jasen obseg nalog (Broadbent, 2017) ter pristop, osredotočen na učenca in
znanje. Uspešno učenje tujega jezika bi moralo temeljiti na spretnostih in
znanju študentov ter jim omogočati sklepanje, povzemanje iz lastnih iz-
kušenj, hkrati pa zagotavljati strukturiran učni načrt priznanega znanja,
učinkovite pristope ter iznajdljivo uporabo konceptov in metod (Sharples
idr., 2005; Elbabour in Head, 2020).

Novi medij posledično vključuje tudi preoblikovanje vloge in odgovorno-
sti učitelja, zato Grainne Conole in Panagiota Alevizou (2010, str. 44) pou-
darjata, da »se zameglijo meje med tradicionalnimi vlogami (učitelj in uče-
nec) in funkcijami (poučevanje in učenje). ›Učitelji‹ morajo postati učeči,
da bi razumeli in upoštevali nove tehnologije v svojih praksah.« Učitelji in
oblikovalci učnih gradiv se morajo zavedati posebnih načinov, kako končni
uporabniki uporabljajo digitalne naprave znotraj in zunaj učilnice, pa tudi
spoznati spletna mesta in aplikacije, do katerih učeči se pogosto dosto-
pajo, ter načine, kako nameravajo uporabiti svoje digitalne naprave (Brick
in Cervi-Wilson, 2015).

Sklepamo lahko, da je mobilno učenje jezikov že do neke mere spreme-
nilo pristop k usvajanju jezika, medtem ko je treba številna vprašanja še
obravnavati in analizirati, da bi zagotovili smiselno in produktivno upo-
rabniško izkušnjo z aplikacijo za učenje jezikov.

Metodologija
Da bi pridobili vpogled v nedavni razvoj na področju mobilno podprtega
učenja jezikov in m-učenja za usvajanje drugega jezika (angl. second langu-
age learning – sl a), smo najprej identificirali in na kratko pregledali nekaj
izbranih aplikacij za samostojno učenje jezikov. Nato smo pregledali kor-
pus člankov, ki poročajo o raziskavah trenutnih praks, ki jih spodbuja pe-
dagogika mobilnega učenja, kar nam je zagotovilo okvir za prepoznavanje
nekaterih bistvenih značilnosti in možnosti tega novega okolja za učenje
jezikov. Kriteriji, ki smo jih izdelali na osnovi te raziskave, so nam služili
kot osnova za vrednotenje praks, ki jih uvajamo z mobilno aplikacijo Lan-
Guide.

Analiza nekaterih primerov m-učenja za tuje jezike
Pred skoraj dvema desetletjema je Keegan (2002) predlagal, da naj bi m-
učenje kot podskupina e-učenja oblikovalo prihodnost učenja, saj tehnolo-
ške inovacije in nove naprave učencem ponujajo možnost, da študirajo po
lastnih željah, ker lahko izkoristijo priložnosti, ki jih ponujajo vseprisotne

240
   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245