Page 241 - LanGuide Project: Research and Professional Insights
P. 241
Pedagoška izhodišča za učne predloge projekta LanGuide

učne naprave, da se učijo, kjer koli in kadar koli želijo. Zaenkrat se zdi, da
se je napoved na področju učenja jezikov uresničila le do določene mere,
kajti aplikacije za učenje jezikov so se razširile vsepovsod, vendar je na vo-
ljo le malo raziskav, ki bi potrdile revolucionarni učinek mobilnih naprav
na prakse usvajanja jezika.

Pregled nekaterih mobilnih aplikacij za samostojno učenje
Za namen te raziskave smo na kratko preučili naslednje mobilne aplikacije:
Duolingo, Babbel, Busuu, Beelinguapp, Memrise, 50 jezikov, HelloTalk, Slon-
line in Flax. Ugotovili smo, da številne aplikacije za učenje jezikov ponujajo
možnost učenja širokega nabora jezikov (50 jezikov: 50 različnih jezikov,
Duolingo: 38 jezikov, Memrise: 25 jezikov, HelloTalk: 150 jezikov, Beelingu-
app: 14 jezikov, Babbel in Busuu: 13 jezikov) in izbira še vedno raste. Ven-
dar, razen Beelinguapp, vsi ponujajo možnost učenja tujega jezika tako na
mobilni aplikaciji kot na spletni platformi. Pravzaprav mobilne aplikacije
za e-učenje redno ponujajo omejen izbor učnih gradiv, ki so na voljo na
njihovih platformah. Nekatere aplikacije se osredotočajo na en jezik (npr.
Slonline na slovenščino, Flax na angleščino), a vseeno združujejo uporabo
mobilnih naprav s spletnimi platformami.

Velika večina virov za m-učenje učencem jezikov ponuja sistematično
predstavljene zbirke vaj, torej popolne jezikovne tečaje, ki se osredoto-
čajo na osnovno znanje slovnice in besedišča, pri čemer na splošno sledijo
glavni strukturi učbenikov za različne ravni usvajanja posameznih jezikov.
Zaradi nekoliko omejenih možnosti interakcije, ki jih ponujajo naprave
(npr. izbirni tip nalog, naloge urejanja in razvrščanja besed v stavku ali
stavkov v odstavku ali smiselno razvrščanje odstavkov, kvizi, naloge dopol-
njevanja ipd.), se vaje običajno nekoliko ponavljajo, hkrati pa tudi vse apli-
kacije ponujajo skoraj enake teme, besedišče in slovnično vsebino. Zagota-
vljajo vadbo za razvijanje štirih jezikovnih spretnosti, to so slušna, bralna,
govorna in pisna spretnost. Zdi se, da predlagani učni pristop temelji pred-
vsem na nenehnem ponavljanju in recikliranju, da bi si zapomnili nabor
besedišča ali slovničnih struktur ali celo celotnih fraz in stavkov. Ne ponu-
dijo eksplicitnih slovničnih razlag, saj pričakujejo, da bodo učeči se sami
sklepali o slovničnih načelih iz sobesedila. Nekatere mobilne aplikacije za
učenje jezikov ponujajo slovarček ključnega besedišča, ki ga pridobimo na
njihovem jezikovnem tečaju (npr. Slonline).

Obstajajo pa tudi nekatere pomembne pobude, ki predlagajo alterna-
tivne možnosti za virtualno učenje jezikov v mobilnih aplikacijah. Primer,
ki ga ponuja aplikacija Babbel, se nam je zdel zanimiv, saj povezuje vaje v

241
   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246