Page 238 - LanGuide Project: Research and Professional Insights
P. 238
zetki v slovenščini

(Johnson idr., 2014)¹ in zdi se, da ima učenje tujih jezikov pri teh prizadeva-
njih še posebej pomembno vlogo, čeprav tehnične možnosti mobilnih na-
prav še vedno postavljajo omejitve, ki lahko utesnjujejo pedagoške vzgibe
še tako iznajdljivega učitelja jezika.

Prispevek tako poskuša odgovoriti na naslednja vprašanja: Katera peda-
goška načela naj usmerjajo razvoj gradiva za učenje jezikov pri m-učenju?
V kolikšni meri so pristopi, privzeti pri oblikovanju učnih gradiv za m-
učenje, podobni ali drugačni od tistih, ki usmerjajo izdelavo učbenikov?
Kako lahko izboljšamo pristope, da bi uspešno vključili avtonomno učenje
jezikov na mobilnih napravah?

Premisleki o povezavi med tradicionalnim učenjem jezikov,
e-učenjem in m-učenjem
Novejše raziskave o izobraževanju v tehnološko usmerjenem svetu pred-
videvajo, da bo bodoče učenje v visokem šolstvu predpostavljalo neodvi-
snost in individualnost (npr. Laskova, 2021; Bower, 2019), zato bi morali
pedagogi svoje didaktične pristope usmeriti v spodbujanje notranje moti-
vacije, samostojnosti, sledenje lastnih pobud in usmeritev ter v načela vse-
življenjskega učenja. Takšen razvoj izhaja tudi iz nedavnih praks, ki smo jih
predlagali in uvajali v virtualnih učnih okoljih med pandemijo ter s kate-
rimi so si učitelji prizadevali uravnotežiti in spodbujati trajnostne modele
učenja. Glede na široko uporabo pametnih telefonov po vsem svetu (Silver
idr., 2019) bo mobilno učenje zagotovo imelo pomembno vlogo pri razvoju
učenja jezikov, saj zaradi svojih raznolikih možnosti vedno bolj utrjuje po-
vezanost novih možnosti sporazumevanja z učnimi spodbudami.

Številni raziskovalci pa še vedno opozarjajo na razhajanje sveta izobra-
ževanja in sveta mobilne tehnologije, saj slednjo učeči se uporabljajo ve-
činoma le zunaj učilnic in predavalnic (npr. Walsh, 2010; Kukulska-Hulme
idr., 2015; Jie idr., 2020). Prav zato nam v učni proces še ni uspelo vključiti
tega pomembnega vira za motivacijo učencev. Raziskave kot problem ome-
njajo tudi pomanjkanje novih pedagoških predlogov, ki bi lahko usmerjali
prizadevanja za integracijo m-učenja v učne načrte (npr. Sharples, 2006;
Bernacki idr., 2020). Iz nedavnih raziskav mobilne pedagogike postaja ja-
sno, da izobraževanje v mobilni dobi ne more nadomestiti formalnega izo-
braževanja, lahko pa ponudi načine, ki širijo učno polje, nudijo podporo za
utrjevanje znanja znotraj in zunaj učilnice (Mutiaraningrum in Nugroh,
2021).

¹ Glej seznam literature na str. 33–36.

238
   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243