Page 239 - LanGuide Project: Research and Professional Insights
P. 239
Pedagoška izhodišča za učne predloge projekta LanGuide

Nadalje študije dokazujejo pomemben premik paradigme med tradicio-
nalnimi izobraževalnimi sistemi in m-učenjem. Primarni cilj tradicional-
nega izobraževalnega sistema je bil namreč učinkovit prenos učnih načel
v formalno izobraževalno okolje medtem ko se konstrukcija znanja v mo-
bilni dobi dogaja kot obdelava informacij v interakciji z mobilno tehnolo-
gijo v različnih okoljih (Sharples, 2006).

Tradicionalni proces usvajanja znanja zahteva postopno nadgrajevanje,
vztrajnost in potrpežljivost, medtem ko »pristop, ki temelji na postopnem
dodajanju znanja po kapljicah, [. . .] pogosto vodi v frustracijo, saj učeči me-
nijo, da so študirali leta in leta, a dosegli skromen napredek« (Lightbown
in Spada, 2006, str. 186). Po drugi strani pa mobilno podprto učenje jezi-
kov (angl. mobile assisted language learning – m all) in m-učenje učencem
dajeta možnost, da se z jezikom ukvarjajo med poukom in izven učnega
procesa, in sicer s prilagojenimi, samostojnimi in na učenca osredotoče-
nimi dejavnostmi (Viberg in Grönlund, 2012). M-učenje omogoča, da učeči
se sporazumevalne spretnosti v tujem jeziku razvijajo prožneje, bolj zbrano
in izhajajo iz resničnih potreb po sporazumevanju.

Takšen premik učnih ciljev zahteva temeljit premislek o pristopih k po-
učevanju in učenju jezika ter zato tudi razvoj učinkovitih učnih metod in
izdelavo ustreznega učnega gradiva za m-učenje. Tehnologija sama nas sili,
da pretehtamo svoje prednostne cilje, razumevanje učnega procesa in te-
meljna pedagoška izhodišča, kar vodi do ideje o metodologiji, ki se soobli-
kuje v sociotehničnem sistemu (Viberg in Grönlund, 2012) in se opira na
izkušnje, pridobljene iz dobrih praks, ki so jih že razvili v okviru učenja na
daljavo in računalniško podprtega učenja jezikov (angl. computer-assisted
language learning – c all), hkrati pa nove tehnologije zahtevajo prilagaja-
nje novim zahtevam, kot so fleksibilnost, prenosljivost in spontanost (Mu-
tiaraningrum in Nugroh, 2021).

Če zožimo pogled na glavni cilj projekta LanGuide, in sicer na oblikova-
nje mobilne aplikacije za učenje jezikov, je treba opozoriti, da sicer »obsta-
jajo aplikacije za vse vidike učenja jezikov, vendar smo do sedaj zelo malo
pozornosti posvetili pedagoškim premisam, na katerih temelji oblikovanje
mobilnih aplikacij« (Brick in Cervi-Wilson, 2015, str. 24). Te aplikacije za-
gotavljajo raznolike zmožnosti, zato ponujajo fleksibilnost in prilagodlji-
vost času in prostoru, čemur so naklonjeni različni samouki, od študen-
tov do zaposlenih (Ibacache, 2019), vendar priročno učenje preko aplikacij
in »povsod prisotne možnosti za m-učenje vplivajo na način učenja, saj se
učenje jezikov prepleta z vsakodnevno dejavnostjo in delom uporabnikov«
(Kukulska-Hulme, 2012, str. 10). Zdi se, da krepitev motivacije samostojnih

239
   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244