Page 16 - Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 16
a Lebeničnik

Preglednica 1 Pregled strategij samoregulacijskega učenja

Faza Kognitivne (učne) Metakognitivne Strat. upravljanja z viri
(nadzor osvajanja (nadzor procesa (nadzor virov iz okolja,
znanja) učenja) ki vplivajo na učenje)

Pred Aktivacija predznanja: Analiza nalog: Iskanje učnih virov
učenjem • možganska nevihta • postavljanje učnih
• pogovor
Med • pojmovne mreže ciljev
učenjem • izbor učnih strategij*

Po Načrtovanje beleženja Strukturiranje fizičnega
učenju
napredka okolja: osvetlitev, zvok,

temperatura, delovni pro-

stor*

Upravljanje digitalnih virov

Načrtovanje časa za učenje

Strat. ponavljanja (namen: Samonadzor: Upravljanje s časom
zapomnitev): • samopoučevanje*
• mnemotehnike • samoizpraševanje
• večkratno branje • predstavljanje*

Elaboracijske (namen: po- Samoopazovanje: Izogibanje motilcem uče-
nja
vezava s predznanjem): • samoocenjevanje

• oblikovanje analogij* • beleženje napredka

• delanje povzetkov

• označevanje in razlaganje

novih informacij
• postavljanje vprašanj

Organizacijske (namen: Nadzor pozornosti* Iskanje pomoči (iskanje in-
zmanjšanje količine infor- formacij pri drugih)
macij):
• podčrtovanje
• grafično prikazovanje

bistva
• pojmovne mreže

in miselni vzorci
• označevanje glavne ideje

in ključnih pojmov

Strat. za reševanje specifič- Prilagajanje učnih Vrstniško učenje (npr.
medsebojno poučevanje,
nih nalog strategij* tutorstvo ipd.)
Iskanje virov med učenjem

Ponoven pregled učne Primerjava dosežka
snovi, zapiskov s cilji

Opombe * Strategije, kjer uporaba IKT-orodij ni možna ali posebej relevantna.

zahteve, povratne informacije s strani učitelja ipd. Učinkovite uporabe strate-
gij samoregulacijskega učenja lahko učenca naučimo bodisi posredno (tako,

16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21