Page 57 - Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 57
Obrnjeno učenje in poučevanje v visokem šolstvu

denti potrebujejo ali bodo potrebovali v specifičnih strokovnih kontekstih
(Paltridge in Starfield 2014), zato je toliko pomembneje, da se čas v predaval-
nici dejansko sprosti za interaktivne dejavnosti ter se omogoči večje prilaga-
janje učnega procesa individualnim potrebam in interesom študentov.

V tem poglavju bomo tako predstavili, kako smo načela obrnjenega uče-
nja in poučevanja uporabili za zasnovo izvedbe predmeta Angleški jezik v tu-
rizmu (na ravni B2+ Skupnega evropskega jezikovnega okvira) in tako izbolj-
šali njegovo prilagodljivost nestanovitnim situacijam, ki vplivajo na izvedbo
predmeta, ter tudi izboljšali osredotočenost predmeta na potrebe študentov
in njihovo učenje. Možne so seveda tudi drugačne rešitve.

Cilji
Jezikovni cilji predmeta

– Razvijati bralno zmožnost študentov: širiti njihovo strokovno besedišče
in s tem tudi neodvisnost pri branju zahtevnejših in srednje dolgih stro-
kovnih besedil, zmožnost iskanja glavnih tem v strokovnem besedilu
in podrobnosti, ki te teme podpirajo, zmožnost sledenja zahtevnejšim
navodilom, zmožnost prepoznavanja strokovnih žanrov in razumeva-
nja komunikacijskih namenov, ki jih izražajo;

– razvijati slušno razumevanje študentov: njihove zmožnosti razumevanja
strokovnih predavanj, predstavitev in argumentiranih razprav;

– razvijati zmožnost učinkovite govorne interakcije študentov: njihove zmož-
nosti parafraziranja idej, sodelovanja v razpravi, izmenjave strokovnih
informacij, postavljanja spontanih in kritičnih vprašanj o strokovnih
temah ali strokovnih besedilih;

– razvijati govorno zmožnost študentov: njihove zmožnosti podrobnega
opisovanja vsebin, povzemanja različnih virov o isti strokovni temi, iz-
postavljanja glavnih argumentov v strokovnih besedilih, argumentira-
nja svojih stališč, odgovarjanja na zahtevnejša s stroko povezana vpra-
šanja, prilagajanja sogovornikom in njihovim sporočilom ter učinkovi-
tega odzivanja nanje;

– razvijati pisno izražanje študentov: uporabo bogatega besedišča (splo-
šnega in strokovnega), pravilnega jezika in jasnega sloga pri pisanju
povzetkov različnih časopisnih ter strokovnih člankov in pri povzema-
nju izpostavljenih vsebin v argumentaciji, podpiranja in obrazložitve
svojih stališč, učinkovito pisanje poslovnih pisem in elektronskih spo-
ročil.

Zgornje jezikovne zmožnosti razvijamo v kontekstu, v katerem bodo štu-

57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62