Page 122 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 122
dra Ćeha

Produkt

Ljudje Cena

7p

Fizični Market.
dokazi poti

Slika 1 Postopki Market.
komunici-
Marketinški
splet 7p ranje
(prirejeno po
Booms in Bitner,
1981, str. 46–51)

zvoju turizma ključnega pomena. Slovenski turizem sledi viziji Sloven-
ske turistične organizacije (v nadaljevanju st o), ki pravi: »Slovenija je
zelena butična destinacija za 5-zvezdična doživetja« Leta 2020 je sto na-
redila priročnik za vse ponudnike turističnih doživetij, s katerim želijo
še bolj pospešiti razvoj 5-zvezdičnih doživetij v Sloveniji. Edinstvena ozi-
roma 5-zvezdična doživetja Slovenija trži pod znamko kakovosti Slovenia
Unique Experiences (su e), ki podpira znamko I feel Slovenia. Merila za
5-zvezdična doživetja so lokalno, avtentično, edinstveno, izkustveno, bu-
tično, premium, zeleno, desezonalizacija in dodana vrednost. Turistična
industrija s tem iz storitvene ekonomije prehaja v ekonomijo izkušenj/do-
živetij.

Izkustvena ekonomija za področje aktivnega turizma v naravi

Leta 1998 sta Pine in Gilmore oblikovala model in prvič uporabila angl.
izraz the experience economy, ki se v slovenskem jeziku prevaja kot eko-
nomija izkušenj/doživetij ali izkustvena ekonomija. Poslovni model izku-
stvene ekonomije se osredotoča predvsem na doseganje pozornosti po-
trošnikov. Njegov glavni namen je potrošnikom ponuditi točno tisto, kar
si želijo, na edinstven način in po ugodni ceni (Pine in Gilmore, 2019).
Vsako doživetje (angl. experience) izhaja iz interakcije med uprizorjenim
dogodkom/dejavnostjo in posameznikom. Doživetje ima lahko za posa-
meznika čustveno, fizično, intelektualno ali celo duhovno vrednost, ki še

122
   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127