Page 40 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 40
Žana Čivre

356.858.450 e u r. Turistične bone iz leta 2021 (b on21) pa je do vključno
19. decembra 2021 unovčilo 1.555.939 upravičencev, in sicer v skupni vre-
dnosti 108.502.082 e u r; od skupaj 2.108.977 upravičencev je b on21 tako
v celoti ali delno izkoristilo 73,94  upravičencev. Glede na vrednost iz-
danih bonov je bilo tako izkoriščenih za 108.502.082 e u r, kar glede na
skupno vrednost izdanih b on21, ki je znašala 192.187.200 e ur, predsta-
vlja 56,46 , .

Omenjeni ukrepi predstavljajo najodmevnejše ukrepe za spodbujanje
domačega turizma in ponovni zagon turistične industrije oziroma izbolj-
šanje gospodarskega položaja na področju turizma. Hkrati je Slovenska
turistična organizacija leta 2020 predstavila nove potovalne standarde
slovenskega turizma pod znamko Green & Safe (Slovenska turistična or-
ganizacija, 2020), ki poudarja predvsem trajnost ter varnost doživetij.
Hkrati je Slovenska turistična organizacija s številnimi ključnimi par-
tnerji oblikovala vseslovensko kampanjo »Zdaj je čas: moja Slovenija«, s
katero želijo Slovence privabiti k preživljanju dopusta v Sloveniji in nav-
dušiti za varna ter atraktivna doživetja. Tako želijo vzpodbuditi potrošnjo
domačega gosta (Slovenska turistična organizacija, b. l.a). Že po prvem
valu epidemije so strokovnjaki priporočali, da so za čas zatišij, ko se epi-
demija umiri, poglavitne marketinške aktivnosti z ustreznimi sporočili in
nagovori potrošnikom (i prom, 2020), kar velja še danes.

V Evropski potovalni komisiji za potovanje (etc) so pripravili pripo-
ročila za destinacije in podjetja, in sicer na podlagi novih trendov na pod-
ročju vedenja potrošnikov v turizmu zaradi pojava covida-19 (Slovenska
turistična organizacija, 2021b):

• Povečanje povpraševanja za mestne oddihe: promoviranje mestnih
destinacij za krajša potovanja za pare in družine; povečanje promo-
cijskih aktivnosti mestnih hotelov s paketi mestnih počitnic.

• Zmanjšanje ogljičnega odtisa: priprava vozovnic za vlake in avtobuse
v sodelovanju destinacije s prevozniki.

• Večje vzpodbujanje dejavnosti na prostem v nasprotju v zaprtimi pro-
stori: promocija dejavnosti na prostem (npr. zimski športi, aktivnosti
v naravi, božične tržnice).

• Naraščanje zanimanja za potovanja z letali in potovanja v ostale
evropske države: izvedba skupinskih sezonskih akcij v sodelovanju z
destinacijami ter letalskimi prevozniki.

• Prednakupna faza: Evropejci se za destinacijo odločijo oziroma jo iz-
berejo veliko prej, kot jo dejansko rezervirajo, saj so naklonjeni kraj-

40
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45