Page 37 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 37
ketinške raziskave o vedenju potrošnikov v turizmu v času nove realnosti
potrošnikov in postopni ponovni vzpostavitvi varne mobilnosti v Evropi
ter drugih delih sveta. Nasprotno pa večina destinacij v Aziji ostaja zaprta
za nepomembna potovanja (u nw to, 2021).
znanstvene raziskave covida-19 in nakupnega
vedenja turistov v novi realnosti
V primerjavi s strokovnimi tržnimi raziskavami se je tudi akademska
sfera hitro odzvala na področju raziskovanja vzorcev vedenja potrošni-
kov v času pandemije covida-19 na globalni ravni. Študije si prizadevajo
zajeti spremembe in pomen pandemije ter napovedati prihodnost tu-
rizma (Yang idr., 2021). V nadaljevanju prestavljamo izsledke nekaterih
raziskav, ki so opravljene predvsem na podlagi sistematičnega pregleda
literature, nanašajoč se na preučevanje vedenja potrošnikov v turizmu v
času pandemije covid-19. Zanimiva je študija Cruz-Cárdenasa idr. (2021),
ki kaže izjemno povečan interes za preučevanje omenjene tematike, ve-
činoma v obliki kvantitativnih raziskav. Avtorji so na podlagi bibliome-
trične analize obstoječih raziskav identificirali štiri ključna področja, in
sicer vedenje potrošnikov in uporabo tehnologije, nakupovanje osnov-
nih življenjskih potrebščin (predvsem hrane) ter podvrženost potrošni-
kov notranjim in zunanjim silam, četrto področje pa zajema proces naku-
pnega odločanja potrošnikov. Na tej podlagi so avtorji razvili nov model
vedenja potrošnikov, kjer je ključna vloga tehnologije, ki je v nakupnem
procesu povzročila edinstveno vedenje potrošnikov. Kot pa poudarjajo
avtorji, se bodo prioritete raziskav čez čas zagotovo spremenile, saj se bo
sčasoma povečalo zanimanje potrošnikov za zabavo ter preživljanje pro-
stega časa. Ne glede na to pa napovedujejo, da bo uporaba tehnologije v
potrošnji v času trajanja pandemije ostala na enaki ravni (Cruz-Cárdenas
idr., 2021).
Podobno so tudi Sharma idr. (2021) na podlagi pregleda aktualne li-
terature izvedli raziskavo na temo vedenja potrošnikov v času pande-
mije covida-19, konkretno na področju turizma. Na podlagi izsledkov
študije so ugotovili, da je za oživitev globalne turistične industrije potre-
ben okvir, ki vsebuje štiri pomembne dejavnike: odzive vlad, tehnološke
inovacije, pripadnost lokalni skupnosti ter zaupanje zaposlenih in potro-
šnikov. Raziskovalci trdijo, da ima turizem sedaj možnost transformacije
v globalni ekonomski sistem, za katerega so značilni trajnosti turizem,
blaginja družbe, podnebni ukrepi in vključenost lokalnih skupnosti.
Z analizo vsebin obstoječih raziskav so Yang idr. (2021) v turizmu v času
pandemije covida-19 identificirali nekaj ključnih področij, in sicer psiho-
37
potrošnikov in postopni ponovni vzpostavitvi varne mobilnosti v Evropi
ter drugih delih sveta. Nasprotno pa večina destinacij v Aziji ostaja zaprta
za nepomembna potovanja (u nw to, 2021).
znanstvene raziskave covida-19 in nakupnega
vedenja turistov v novi realnosti
V primerjavi s strokovnimi tržnimi raziskavami se je tudi akademska
sfera hitro odzvala na področju raziskovanja vzorcev vedenja potrošni-
kov v času pandemije covida-19 na globalni ravni. Študije si prizadevajo
zajeti spremembe in pomen pandemije ter napovedati prihodnost tu-
rizma (Yang idr., 2021). V nadaljevanju prestavljamo izsledke nekaterih
raziskav, ki so opravljene predvsem na podlagi sistematičnega pregleda
literature, nanašajoč se na preučevanje vedenja potrošnikov v turizmu v
času pandemije covid-19. Zanimiva je študija Cruz-Cárdenasa idr. (2021),
ki kaže izjemno povečan interes za preučevanje omenjene tematike, ve-
činoma v obliki kvantitativnih raziskav. Avtorji so na podlagi bibliome-
trične analize obstoječih raziskav identificirali štiri ključna področja, in
sicer vedenje potrošnikov in uporabo tehnologije, nakupovanje osnov-
nih življenjskih potrebščin (predvsem hrane) ter podvrženost potrošni-
kov notranjim in zunanjim silam, četrto področje pa zajema proces naku-
pnega odločanja potrošnikov. Na tej podlagi so avtorji razvili nov model
vedenja potrošnikov, kjer je ključna vloga tehnologije, ki je v nakupnem
procesu povzročila edinstveno vedenje potrošnikov. Kot pa poudarjajo
avtorji, se bodo prioritete raziskav čez čas zagotovo spremenile, saj se bo
sčasoma povečalo zanimanje potrošnikov za zabavo ter preživljanje pro-
stega časa. Ne glede na to pa napovedujejo, da bo uporaba tehnologije v
potrošnji v času trajanja pandemije ostala na enaki ravni (Cruz-Cárdenas
idr., 2021).
Podobno so tudi Sharma idr. (2021) na podlagi pregleda aktualne li-
terature izvedli raziskavo na temo vedenja potrošnikov v času pande-
mije covida-19, konkretno na področju turizma. Na podlagi izsledkov
študije so ugotovili, da je za oživitev globalne turistične industrije potre-
ben okvir, ki vsebuje štiri pomembne dejavnike: odzive vlad, tehnološke
inovacije, pripadnost lokalni skupnosti ter zaupanje zaposlenih in potro-
šnikov. Raziskovalci trdijo, da ima turizem sedaj možnost transformacije
v globalni ekonomski sistem, za katerega so značilni trajnosti turizem,
blaginja družbe, podnebni ukrepi in vključenost lokalnih skupnosti.
Z analizo vsebin obstoječih raziskav so Yang idr. (2021) v turizmu v času
pandemije covida-19 identificirali nekaj ključnih področij, in sicer psiho-
37