Page 45 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 45
tekst marketinškega komuniciranja
turističnih destinacij ob ponovnem
zagonu turizma
Petra Zabukovec Baruca
u p Fakulteta za turistične študije – Turistica
petra.zabukovec@fts.upr.si
Turistični sektor je eden najprizadetejših zaradi globalne zdravstvene
krize, ki jo je povzročila pandemija covida-19. Omejitve mobilnosti,
zaprtje turizma, omejevanje prehajanja meja, v celoti ali delno v do-
ločenih obdobjih med marcem 2020 in oktobrom 2021, so imeli po-
memben vpliv na obisk turističnih destinacij. Vplivi pandemije so se
pokazali v spremenjenih vzorcih potovanj in potrošnje turistov, kar je
posledično vplivalo na marketinške strategije v turizmu. Cilj tega pri-
spevka je ugotoviti, s kakšnimi marketinškimi sporočili so turistične
destinacije skušale sprožiti interes za potovanja ob ponovnem zagonu
turizma.
Ključne besede: marketinško komuniciranje, turistične destinacije,
marketinške strategije, turistične destinacije, pandemija, covid-19
Uvod
Krize so lahko sprožilec sprememb, vendar nobena doslej ni imela tako
obsežnih posledic na turizem kot pandemija covida-19. Upad povpraše-
vanja v turizmu je brez primere v zgodovini kriz (Becker, 2020; Hall idr.,
2020), ki so vplivale na dinamiko turističnega povpraševanja v preteklo-
sti. Pandemija covida-19 je globalni turizem prisilila, da se je soočil s po-
sledicami zdravstvene krize in se v trenutku ustavil. S tem se je za vse
deležnike v svetovnem turizmu pojavil skupen izziv: kako se prilagoditi
in preživeti?
Pandemija covida-19 je sprožila premik globalnega zavedanja v smeri
kolektivnih vrednot in globalne premike v smeri odgovornega vedenja
deležnikov v turizmu. Ker so spremembe lahko selektivne ali neobvezne
za različne deležnike v turizmu (npr. turisti, ponudniki, destinacijske or-
ganizacije, oblikovalci politik, lokalne skupnosti, zaposleni), sta narava
in stopnja sprememb, ki jih povzroči kriza, odvisni od vpliva na posame-
zne deležnike. Npr., odgovornost je lahko sprožilec, ki vodi k bolj premi-
Nemec Rudež, H., in Zabukovec Baruca, P. (ur.). (2022). Marketinški pristopi
in trendi v turizmu v novi realnosti. Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-207-7.45-65
turističnih destinacij ob ponovnem
zagonu turizma
Petra Zabukovec Baruca
u p Fakulteta za turistične študije – Turistica
petra.zabukovec@fts.upr.si
Turistični sektor je eden najprizadetejših zaradi globalne zdravstvene
krize, ki jo je povzročila pandemija covida-19. Omejitve mobilnosti,
zaprtje turizma, omejevanje prehajanja meja, v celoti ali delno v do-
ločenih obdobjih med marcem 2020 in oktobrom 2021, so imeli po-
memben vpliv na obisk turističnih destinacij. Vplivi pandemije so se
pokazali v spremenjenih vzorcih potovanj in potrošnje turistov, kar je
posledično vplivalo na marketinške strategije v turizmu. Cilj tega pri-
spevka je ugotoviti, s kakšnimi marketinškimi sporočili so turistične
destinacije skušale sprožiti interes za potovanja ob ponovnem zagonu
turizma.
Ključne besede: marketinško komuniciranje, turistične destinacije,
marketinške strategije, turistične destinacije, pandemija, covid-19
Uvod
Krize so lahko sprožilec sprememb, vendar nobena doslej ni imela tako
obsežnih posledic na turizem kot pandemija covida-19. Upad povpraše-
vanja v turizmu je brez primere v zgodovini kriz (Becker, 2020; Hall idr.,
2020), ki so vplivale na dinamiko turističnega povpraševanja v preteklo-
sti. Pandemija covida-19 je globalni turizem prisilila, da se je soočil s po-
sledicami zdravstvene krize in se v trenutku ustavil. S tem se je za vse
deležnike v svetovnem turizmu pojavil skupen izziv: kako se prilagoditi
in preživeti?
Pandemija covida-19 je sprožila premik globalnega zavedanja v smeri
kolektivnih vrednot in globalne premike v smeri odgovornega vedenja
deležnikov v turizmu. Ker so spremembe lahko selektivne ali neobvezne
za različne deležnike v turizmu (npr. turisti, ponudniki, destinacijske or-
ganizacije, oblikovalci politik, lokalne skupnosti, zaposleni), sta narava
in stopnja sprememb, ki jih povzroči kriza, odvisni od vpliva na posame-
zne deležnike. Npr., odgovornost je lahko sprožilec, ki vodi k bolj premi-
Nemec Rudež, H., in Zabukovec Baruca, P. (ur.). (2022). Marketinški pristopi
in trendi v turizmu v novi realnosti. Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-207-7.45-65