Page 38 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 38
Žana Čivre

loške učinke in vedenje potrošnikov, odzive, strategije in odpornost, traj-
nostno prihodnost, spremljanje, vrednotenje in napovedovanje ter spre-
jetje tehnologije. Podobne so tudi ugotovitve raziskave Casado-Arande
idr. (2021), ki ugotavljajo, da imajo v prihodnje največji potencial druž-
beni mediji in pametna mesta. Poleg tega v novi normalnosti nerazvite,
a izjemno pomembne tokove in možnosti rasti predstavljajo trajnostna
mesta, razvoj lokalnih destinacij, spremembe v vedenju potrošnikov in
zaznano tveganje turistov.

Strokovnjaki se tudi strinjajo, da bodo določena področja znotraj tu-
rizma, kot so vedenje potrošnikov, modeliranje povpraševanja in uspe-
šnosti, informacijska tehnologija in kakovost življenja, potrebna posebne
pozornosti (Assaf idr., 2021). Dodajajo, da v kontekstu vedenja potrošni-
kov izstopajo področja, kot so varnost, zmanjšanje tveganja, čistoča, za-
nesljivost in predvidevanje nevarnosti. Tako je po njihovem mnenju po-
trebno boljše razumevanje psihologije tako potrošnikov kot zaposlenih
ter spreminjajočih se vzorcev potovanj (npr. večje zanimanje za pode-
želske, manj obljudene destinacije). Izstopajo tudi teme, ki so posledica
pojava covida-19, in sicer sterotipizacija, ksenofobija, etnocentrizem, po-
tovalna krivda in sram ter stigmatizacija (Assaf idr., 2021).

trendi in ukrepi v novi realnosti
Zaradi pojava covida-19 se je nakupna pot turista hitro spremenila, zato
so številne turistične organizacije in vlade sprejele nove ukrepe v skladu z
novimi smernicami vedenja potrošnika. V Slovenski turistični organiza-
ciji so za krepitev turizma in novo turistično strategijo oblikovali »Načrt
okrevanja in odpornosti slovenskega turizma 2020-2023«, ki ga sestav-
lja pet stebrov okrevanja in odpornosti slovenskega turizma (Slovenska
turistična organizacija, 2021a, str. 2):

• zagotavljanje varne, trajnostne in atraktivne izkušnje,
• ublažitev posledic krize in prilagoditev poslovanja,
• razumevanje potrošnikov in nova segmentacija,
• maksimiranje uporabe digitalne tehnologije,
• grajenje odnosov s turisti in z lokalnimi skupnostmi.

Tako so na podlagi stanja v turizmu zaradi pandemije glede na raz-
mere na trgu postavili nove cilje, in sicer (Slovenska turistična organiza-
cija, 2021a, str. 2):

• Usmeritev v razvoj in trženje nosilnih turističnih produktov: primarni
nosilni produkt predstavljajo poslovni dogodki in srečanja, aktivne

38
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43