Page 41 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 41
ketinške raziskave o vedenju potrošnikov v turizmu v času nove realnosti
šim rokom za rezervacijo (ponudba kakovostnega promocijskega
materiala že vnaprej).
• Kljub pozitivnim obetom (za zadnje trimesečje 2021 in prvo trimesečje
2022) novo realnost še zmeraj zaznamuje pandemija: pričetek pove-
čanja kadrov, zalog ter naložb v marketinške aktivnosti.
• Poslovna potovanja še niso v porastu: osredotočanje mestnih hotelov
tudi na prostočasne turiste.
• Produkt morje in sonce ostaja priljubljen motiv: osredotočenje ob-
morskih destinacij na družine s poudarkom na promoviranju po-
bega od vsakdana z možnostjo uživanja življenja v brezbrižnem,
sproščenem okolju.
• Rezerviranje potovanj polovice Evropejcev en mesec pred odhodom:
promocija oziroma pospeševanje prodaje s ponudbami »first mi-
nute« in »last minute« ter fleksibilno politiko odpovedi.
• Povečana skrb za zdravje in varnost na potovanju: upoštevanje stro-
gih protokolov vseh udeležencev v turizmu ter korektno obveščanje
turistov o tem preko različnih kanalov (npr. spletnih strani, družbe-
nih medijev, priznanih potovalnih aplikacij, odzivov na ocene/ko-
mentarje na spletnih platformah ipd.).
Zaključek
Pandemija covida-19 je zares pretresla vedenje potrošnikov, predvsem v
kontekstu turizma, in Slovenija pri tem ni nobena izjema. Zato smo v se-
stavku predstavili nekaj izhodišč oziroma opravili pregled temeljnih razi-
skav s področja nakupnih navad turistov v novi realnosti. Na eni strani je
področje zelo poznano, a z vidika akademskih raziskav v Sloveniji še raz-
meroma neraziskano, kar je lahko tudi posledica prepletenosti področja
s številnimi disciplinami.
Če pa potegnemo vzporednice med obravnavanimi raziskavami v času
pandemije covida-19, lahko rečemo, da glavni izsledki nakazujejo pred-
vsem prevladovanje digitalnih kanalov ne le v nakupni fazi (npr. rezerva-
cije), temveč predvsem tudi v prednakupni, ko potrošnik sprejema dra-
žljaje iz okolice ter išče in raziskuje informacije pri načrtovanju svojih po-
čitnic. Tako je med potrošniki prišlo do hitrega sprejemanja tehnologije
– zato morajo podjetja za uspešno izvedbo svojih marketinških strategij
v svoje procese hitro vključiti digitalno transformacijo (Cruz-Cárdenas
idr., 2021). To kaže na dejstvo, da morajo podjetja potrošnikom v njiho-
vem nakupnem procesu še hitreje omogočiti oziroma olajšati digitalno
41
šim rokom za rezervacijo (ponudba kakovostnega promocijskega
materiala že vnaprej).
• Kljub pozitivnim obetom (za zadnje trimesečje 2021 in prvo trimesečje
2022) novo realnost še zmeraj zaznamuje pandemija: pričetek pove-
čanja kadrov, zalog ter naložb v marketinške aktivnosti.
• Poslovna potovanja še niso v porastu: osredotočanje mestnih hotelov
tudi na prostočasne turiste.
• Produkt morje in sonce ostaja priljubljen motiv: osredotočenje ob-
morskih destinacij na družine s poudarkom na promoviranju po-
bega od vsakdana z možnostjo uživanja življenja v brezbrižnem,
sproščenem okolju.
• Rezerviranje potovanj polovice Evropejcev en mesec pred odhodom:
promocija oziroma pospeševanje prodaje s ponudbami »first mi-
nute« in »last minute« ter fleksibilno politiko odpovedi.
• Povečana skrb za zdravje in varnost na potovanju: upoštevanje stro-
gih protokolov vseh udeležencev v turizmu ter korektno obveščanje
turistov o tem preko različnih kanalov (npr. spletnih strani, družbe-
nih medijev, priznanih potovalnih aplikacij, odzivov na ocene/ko-
mentarje na spletnih platformah ipd.).
Zaključek
Pandemija covida-19 je zares pretresla vedenje potrošnikov, predvsem v
kontekstu turizma, in Slovenija pri tem ni nobena izjema. Zato smo v se-
stavku predstavili nekaj izhodišč oziroma opravili pregled temeljnih razi-
skav s področja nakupnih navad turistov v novi realnosti. Na eni strani je
področje zelo poznano, a z vidika akademskih raziskav v Sloveniji še raz-
meroma neraziskano, kar je lahko tudi posledica prepletenosti področja
s številnimi disciplinami.
Če pa potegnemo vzporednice med obravnavanimi raziskavami v času
pandemije covida-19, lahko rečemo, da glavni izsledki nakazujejo pred-
vsem prevladovanje digitalnih kanalov ne le v nakupni fazi (npr. rezerva-
cije), temveč predvsem tudi v prednakupni, ko potrošnik sprejema dra-
žljaje iz okolice ter išče in raziskuje informacije pri načrtovanju svojih po-
čitnic. Tako je med potrošniki prišlo do hitrega sprejemanja tehnologije
– zato morajo podjetja za uspešno izvedbo svojih marketinških strategij
v svoje procese hitro vključiti digitalno transformacijo (Cruz-Cárdenas
idr., 2021). To kaže na dejstvo, da morajo podjetja potrošnikom v njiho-
vem nakupnem procesu še hitreje omogočiti oziroma olajšati digitalno
41