Page 35 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 35
ketinške raziskave o vedenju potrošnikov v turizmu v času nove realnosti

na podlagi priporočil »od ust do ust«, v veliko manjši meri pa preko digi-
talnih kanalov, npr. z objavo na družbenih omrežjih, blogih ipd. Tudi ta
informacija je za turistične ponudnike in destinacije ključnega pomena,
saj jim tovrstna dragocena komunikacija potrošnika omogoča posredo-
vanje informacij o njihovih produktih in storitvah ostalim potrošnikom
(Durna idr., 2015).

V času razglašene epidemije covida-19 je Slovenska turistična organi-
zacija v sodelovanju s podjetjem Valicon oktobra 2020 izvedla raziskavo
o oceni potenciala domačega gosta, in sicer v starostni skupini od 17 do 75
let (Slovenska turistična organizacija, b. l.b). Iz te starostne skupine potuje
kar 87  Slovencev, od tega jih je 83  nameravalo dopustovati v Slove-
niji. Med glavnimi aktivnostmi so načrtovali aktivnosti v zvezi s soncem
in morjem, obisk naravnih parkov ali naravnih znamenitosti, rekreacijo,
športne aktivnosti in gastronomska popotovanja. Med potovalnimi mo-
tivi so prevladovali sprostitev, počitek/upočasnitev življenjskega tempa,
umik od vsakdana, spoznavanje nečesa novega, preživljanje časa z dru-
žino. Malo manj kot polovica jih je načrtovala potovanje v paru (47 ),
sledijo družine (36 ), potovanje s prijatelji (11 ) ter nekaj samostojnih
potovanj (5 ) ter potovanj s sorodniki (2 ). Med najbolj želenimi desti-
nacijami so bile destinacije ob morju (50 ), v gorah (38 ), terme (37 ),
destinacije ob jezeru (25 ), destinacije drugje v naravi (25 ), podeže-
lje (23 ), zdravilišča (18 ), kulturnozgodovinska središča (6 ), mesta
(6 ) ter prestolnice (4 ). Slovenijo kot turistično destinacijo domači go-
stje zaznavajo kot zeleno destinacijo, primerno za sprostitev v naravi, z
bogato zdraviliško ter wellness-ponudbo. V Slovenski turistični organi-
zaciji (b. l.b) še navajajo, da se z vidika primernosti za domačega gosta
Slovenijo obravnava kot vrhunsko destinacijo.

Raziskave o nakupni poti potrošnika so opravljale tudi potrošniške or-
ganizacije. Zveza potrošnikov Slovenije je oktobra 2020 v sklopu Evrop-
ske potrošniške organizacije beuc sodelovala v raziskavi o vplivu pande-
mije covida-19 na mobilnost (Zveza potrošnikov Slovenije, 2020). Vzorec
raziskave zajema 1.060 Slovencev (starosti 18–74 let). Rezultati kažejo, da
Slovenci pri počitnicah kot največje tveganje za možnost okužbe z novim
koronavirusom zaznavajo javni prevoz (70,4 ), ki mu sledijo avtobusi in
vlaki na dolge razdalje (65 ) ter letala in letališča (60 ). Kot bolj tvegane
(več kot 50 ) v kontekstu potovanj zaznavajo še bare, hotelske in druge
namestitve, nakupovalna središča, šport v dvoranah ter taksije in druge
storitve prevoza z voznikom (Zveza potrošnikov Slovenije, 2020).

Kratkoročne potovalne namere Evropejcev spremlja tudi Evropska po-

35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40