Page 46 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 46
Petra Zabukovec Baruca

šljenemu iskanju rešitev za prihodnost. Potencialno bi pandemija lahko
spodbujala pojav odgovornejših turistov in družbeno odgovornejših tu-
rističnih ponudnikov ter organizacij, ki bi lahko povzročili spremembe v
smeri bolj premišljene in trajnostne turistične izkušnje. V skladu s to vi-
zijo bi lahko pozornejši deležniki in ključni akterji delovali kot osnovna
mreža, ki povezuje, podpira in neguje celoten turistični ekosistem.

Turistični marketing ima med stabilno gospodarsko situacijo pomemb-
no vlogo, vendar se njegov pomen v času krize še poveča. Primeren odziv
tržnikov na negativno spremembo v zunanjem ali notranjem okolju je
ključnega pomena pri zaščiti interesov in podobe destinacije ter pri vzdr-
ževanju toka obiskovalcev, hkrati pa morajo gojiti odnose s turističnimi
deležniki, kot so dobavitelji, partnerji, vlagatelji idr. V času kriznih raz-
mer je prav tako pomembno razmerje med oglaševanjem in vrednotami
ciljnih segmentov, saj se vedenje turistov spreminja. Npr., če turisti desti-
nacijo zaznavajo kot nevarno, je vloga tržnikov, da jih skuša prepričati,
da je kraj varen za obisk. Pri tem sta izpostavljeni vrednoti varnost in
odgovornost, saj se tičeta tako turističnega ponudnika, ki je pri komuni-
ciranju odgovoren, da z informacijo ne zavaja, kot turista, ki je odgovoren
za lastno varnost pri izpostavljenih tveganjih.

S tem prispevkom se usmerjamo k trenutnemu toku akademskih po-
gledov o covidu-19, ki pozivajo k reviziji turizma v svetu po pandemiji.
Pri tem se osredotočamo na vidik marketinga na strani turistične orga-
nizacije oziroma ponudnika. Cilj tega prispevka je ugotoviti, s kakšnimi
komunikacijskimi pristopi in sporočili so turistične destinacije skušale
sprožiti ponovni interes za obisk in dvigniti povpraševanje po turističnih
storitvah ob ponovnem zagonu turizma. S tem želimo preučiti in razu-
meti delovanje turističnega marketinga neposredno po krizni situaciji.
Cilj prispevka ni zagotoviti celovito in vključujočo analizo vseh vplivov,
teorij, tem in deležnikov v turizmu, ki jih lahko preučijo turistične razi-
skave v zvezi s pandemijo covida-19. Namesto tega izpostavljamo prak-
tične in teoretične poglede o tem, kako razumeti, upravljati in transformi-
rati valorizacijo vplivov covida-19 v turističnih marketinških strategijah.
Konkretno bomo ugotavljali, kako lahko turistične destinacije svojo po-
nudbo usmerijo v nove vzorce potrošnje in se prilagodijo novemu stanju
v postcovidni realnosti.

Kontekst razvoja marketinških strategij

spremembe vedenjskih vzorcev

Pandemija covida-19 je močno vplivala na naše vsakdanje in družbeno ži-
vljenje, vključno z vzorci potrošnje (Hall idr., 2020). Zahteve potrošnikov

46
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51