Page 62 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 62
Petra Zabukovec Baruca

Portugalska, s tem, ko so v videooglasih predvajale običajne zvoke iz na-
rave in prikazovale druge taktilne izkušnje.

Poleg navedenega lahko rečemo, da se turizem po pandemiji obrača
k vrednoti odgovornost. Pandemija je aktivirala globalno družbo, ki se
zavzema za odgovorno vedenje vsakega posameznika. To je prineslo pre-
mik globalnega zavedanja k oživljenim stališčem, da se kolektivne vre-
dnote začenjajo pri odgovornih posameznikih (Steidle, 2017). Prav sle-
dnje je lahko pravi motiv in vzgib za trajnostnejše rešitve v prihodnosti
turizma. Marketinška kampanja Portugalske je s sporočilom »Danes je
jutri« v videooglasu poskušala prebuditi zavest odgovornosti. Prav tako
tudi kampanja Škotske neposredno apelira na odgovorno vedenje turi-
stov. Nedvomno je pandemija covida-19 vplivala na spremembe v vede-
nju potrošnikov, kar vodi k premisleku o dolgoročnejših pozitivnih spre-
membah v smeri trajnostne turistične izkušnje.

Empirične rezultate naše raziskave je treba obravnavati v luči nekaterih
omejitev, ki predstavljajo potencialne usmeritve raziskav za prihodnost.
Raziskava ponazarja posnetek določenega obdobja med evolucijo pande-
mije v Evropi. Glede na to, da je proces zelo dinamičen in pandemija še
prisotna, je pri prihodnjih raziskavah treba upoštevati dolgotrajne učinke
pandemije na potovalno vedenje. Poleg tega bi bilo v prihodnjih razi-
skavah primerno izvesti več metrik merjenja učinkovitosti marketinških
kampanj, kar bi prispevalo k prepoznavanju uspešnejših pristopov mar-
ketinškega komuniciranja. Prav tako bi bilo smiselno dodatno prikazati
percepcijo zaupanja v turistične destinacije na podlagi izpostavljenih vre-
dnot v marketinških sporočilih. Namreč, percepcija zaupanja je bila pri
verjetnosti obiska večkrat obravnavana kot kritični element (Avraham,
2015), kar je bilo v času pandemije pomembno tudi za obvladovanje krize.
Zaupanje velja tudi za enega bistvenih dejavnikov, ki vplivajo na izbiro
varne destinacije.

Glavni cilj tega prispevka je bil preučiti, s kakšnimi marketinškimi spo-
ročili so turistične destinacije ob ponovnem zagonu turizma poskušale
sprožiti interes za potovanja. Ozadja za kreiranje ustreznih marketinških
strategij in komunikacijskih sporočil temeljijo na prevladujočih vredno-
tah, ki so se izpostavile med pandemijo, kot so varnost, kakovost pro-
stega časa, pristni odnosi, odgovornost in trajnost. Ugotovitve te razi-
skave lahko služijo kot izhodišča za ponovni razmislek tržnikom in sno-
valcem turističnih politik pri prizadevanjih za vzpostavitev prožnejših ter
odpornejših poslovnih in tržnih razvojnih modelov v turizmu po krizi, v
t. i. novi realnosti.

62
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67