Page 67 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 67
ozicioniranje nastanitvenih
obratov skozi digitalne rešitve
v novi realnosti: primer generacije Z

Helena Nemec Rudež
u p Fakulteta za turistične študije – Turistica
helena.nemec@fts.upr.si

Epidemija je močno zarezala v poslovanje nastanitvenih ponudnikov,
ki so se morali ustrezno odzvati nanjo in repozicionirati svoj proizvod,
tudi v luči digitalnih sprememb. S tem so nastali novi izzivi za nastani-
tvene obrate kot tudi nove konkurenčne prednosti za tiste ponudnike,
ki bodo z digitalnimi rešitvami sledili spremenjenemu okolju. V se-
stavku se usmerjamo v pomembnost digitalnih rešitev v spremenjeni
realnosti, kot jih vidi generacija Z, ki bo v prihodnje ustvarjala čeda-
lje večji delež povpraševanja v turizmu. Ugotovitve kažejo, da digitalne
rešitve niso pomembne samo kot sredstvo za komuniciranje, ampak
vplivajo tudi na repozicioniranje turističnega proizvoda v novi realno-
sti.
Ključne besede: repozicioniranje, digitalne rešitve, generacija Z

Uvod
Začetek tretjega desetletja 21. stoletja je nepričakovano zaznamovala pan-
demija, ki je v nekaj tednih spremenila družbo in gospodarstvo po vsem
svetu. Turizem je bil pri tem ena izmed najprizadetejših dejavnosti. Spre-
menili so se vedenje turistov, njihove preference in življenjski slog, tu-
ristični ponudniki so spremenili protokole dela in komuniciranje s po-
trošniki, zaradi vladnih odlokov so začasno prenehali obratovati različni
turistični ponudniki ali so poslovali z določenimi omejitvami. Na pod-
ročju marketinga turističnih ponudnikov se je zato pojavila potreba po
premisleku o novi marketinški filozofiji in zasnovi novih marketinških
pristopov, ki se usmerjajo dlje od kriznega komuniciranja, v oživitev in
spremenjeno poslovanje turistične dejavnosti, iskanje novih priložnosti
na trgu ter ponovno privabljanje turistov v spremenjeni realnosti.

Pri tem so digitalne rešitve nastanitvenih obratov in drugih turističnih
ponudnikov odigrale pomembno vlogo pri zmanjševanju zdravstvenega
tveganja osebja ter turistov v nastanitvenih obratih in s tem tudi ustvarjale

Nemec Rudež, H., in Zabukovec Baruca, P. (ur.). (2022). Marketinški pristopi
in trendi v turizmu v novi realnosti. Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-207-7.67-87
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72