Page 58 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 58
Petra Zabukovec Baruca

črtuje in uživa v odgovornem potovanju, se vrača k lokalnim sku-
pnostim, skrbi za škotsko pokrajino in sprejema trajnostne, okolju
prijazne odločitve. »Naj ostane Škotska posebna, zdaj in za prihod-
nje generacije,« opominja kampanja Visit Scotland, ki potnike po-
ziva, naj spoštujejo škotsko tradicijo, rastline in prostoživeče živali.
Glasba je umirjena in spokojna.
Skladnost. Sovpada z razmislekom o odgovornem načinu preživljanja
prostega časa kot odzivu na prekomerni turizem pred pandemijo in
na vplive podnebnih sprememb.
Cilji. Ozaveščanje in poziv k odgovornemu vedenju turistov ter skrbi
za ohranjanje narave.
Sporočilo. Spoštovati, zavarovati in uživati odgovorno v skrbi za trajno
ohranjanje naravnih lepot Škotske za prihodnje generacije obisko-
valcev.
Kreativa. https://www.youtube.com/watch?v=Q1HBKnnGr-g.

Predstavljene marketinške kampanje so bile plasirane na različne evrop-
ske trge. Analiza ne vključuje ostalih orodij in kanalov izvedbe marketin-
ških kampanj, temveč samo predstavljene videofilme, v katerih so zajeta
ključna sporočila. Pri tem nas zanima učinkovitost posamezne marketin-
ške kampanje, ki jo bomo predstavili preko splošne interakcije uporabni-
kov spletnega kanala YouTube. Meritve dejavnosti na YouTubu beležijo
oglede, všečke, nevšečke in naročnine ter odražajo, kolikokrat je prišlo
do interakcije z videoposnetkom ali s spletnim kanalom.

V preglednici 1 smo po destinacijah povzeli slogane marketinških kam-
panj, termine objav in število ogledov kot osnovno matriko interakcije z
videospotom.

Analiza povzetih podatkov kaže, da je med videoposnetki z 52.748.647
ogledi največ pozornosti dosegel švicarski video film »No drama«, v ka-
terem nastopata slavni osebnosti iz sveta športa in filma ter s tem stimuli-
rata všečnost oglasa. Sledi islandski videooglas »Looks Like You Need An
Adventure« s 4.397.735 ogledi in tudi v njem nastopa slavna pevka. Na tre-
tjem mestu pa je francoski videooglas »What Really Matters« z 2.888.019
ogledi, kar lahko povežemo s skladnostjo vrednot, ki so prevladovale v
času pandemije, in socialno distanciranostjo oziroma izolacijo ljudi.

ugotovitve
Namen turističnih marketinških kampanj je v prvi vrsti spodbuditi pri-
marno povpraševanje, poleg posredovanja sporočil, ki vključujejo vre-

58
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63