Page 71 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 71
Repozicioniranje nastanitvenih obratov skozi digitalne rešitve
težave, kot jih identificirata Shin in Juhyun Kang (2020). Uvajanje digi-
talne tehnologije tako vodi v visoke stroške, povezane z razvijanjem in
vzdrževanjem tehnološko usmerjenih proizvodov. Najbolj se to odraža
v nizki dodani vrednosti in odsotnosti množične produkcije. Majhna in
srednje velika podjetja problematiko stroškov uvajanja digitalnih rešitev
veliko bolj občutijo, to pa vodi v nove izzive in postavlja nove mejnike za
določena podjetja. Zastavljata se tudi vprašanji, kakšna bo vloga človeških
virov oziroma zaposlenih v navezavi z digitalnimi rešitvami v prihodnje
in kakšna bo struktura zaposlenih glede na znanja ter kompetence.
Načini ponovnega vzpostavljanja turistične dejavnosti, ki je zastala za-
radi epidemije, kot jih vidi Sigala (2020), posegajo ravno na področje di-
gitalnih rešitev:
• oblikovanje izkušenj in ogledov za majhne skupine ob upoštevanju
socialne distance,
• skrb za varnost skozi postopke čiščenja in sisteme identificiranja
kontaktov,
• brezstične storitve, ki vključujejo tudi mobilne aplikacije, kot so pri-
jave v nastanitve in mobilni hotelski ključi, mobilno plačevanje in
rezervacije, samopostrežni kioski, virtualne realnosti obiskovanja
atrakcij, roboti (za storitve recepcije, delitve jedi, vodenje po mu-
zejih), umetna inteligenca za potrebe delovanja asistentov za komu-
niciranje, digitalne denarnice,
• upravljanje z množicami na javnih krajih, kot so letališča, muzeji,
restavracije, hotelske recepcije,
• aplikacije za identificiranje zdravstvene identitete potrošnikov.
Boljša uporabniška izkušnja digitalnih rešitev bo omogočala uspe-
šnejše pozicioniranje nastanitvenih obratov in doseganje konkurenčnih
prednosti. Raziskava organizacije McKinsey & Company (2020) ugotav-
lja, da se je zavoljo epidemije tako na globalni ravni kot v Evropi pospešila
uvedba delno ali v celoti digitaliziranih proizvodov, za kar bi v pogojih
pred epidemijo potrebovali obdobje sedmih let. Vodstva podjetij so pre-
poznala deset področij, kjer se je digitalizacija v času epidemije pospešila,
in prevladujoče mnenje vodstvenega kadra je, da bodo spremembe ostale
tudi po epidemiji (McKinsey & Company, 2020). Preglednica 1 prikazuje
rezultate raziskave organizacije McKinsey & Company (2020), izvedene
med vodstvenim kadrom na globalni ravni, in sicer odstotek podjetij,
ki so izkušala posamezno spremembo digitalizacije v času epidemije, in
odstotek podjetij, ki menijo, da bo posamezna sprememba ostala tudi
71
težave, kot jih identificirata Shin in Juhyun Kang (2020). Uvajanje digi-
talne tehnologije tako vodi v visoke stroške, povezane z razvijanjem in
vzdrževanjem tehnološko usmerjenih proizvodov. Najbolj se to odraža
v nizki dodani vrednosti in odsotnosti množične produkcije. Majhna in
srednje velika podjetja problematiko stroškov uvajanja digitalnih rešitev
veliko bolj občutijo, to pa vodi v nove izzive in postavlja nove mejnike za
določena podjetja. Zastavljata se tudi vprašanji, kakšna bo vloga človeških
virov oziroma zaposlenih v navezavi z digitalnimi rešitvami v prihodnje
in kakšna bo struktura zaposlenih glede na znanja ter kompetence.
Načini ponovnega vzpostavljanja turistične dejavnosti, ki je zastala za-
radi epidemije, kot jih vidi Sigala (2020), posegajo ravno na področje di-
gitalnih rešitev:
• oblikovanje izkušenj in ogledov za majhne skupine ob upoštevanju
socialne distance,
• skrb za varnost skozi postopke čiščenja in sisteme identificiranja
kontaktov,
• brezstične storitve, ki vključujejo tudi mobilne aplikacije, kot so pri-
jave v nastanitve in mobilni hotelski ključi, mobilno plačevanje in
rezervacije, samopostrežni kioski, virtualne realnosti obiskovanja
atrakcij, roboti (za storitve recepcije, delitve jedi, vodenje po mu-
zejih), umetna inteligenca za potrebe delovanja asistentov za komu-
niciranje, digitalne denarnice,
• upravljanje z množicami na javnih krajih, kot so letališča, muzeji,
restavracije, hotelske recepcije,
• aplikacije za identificiranje zdravstvene identitete potrošnikov.
Boljša uporabniška izkušnja digitalnih rešitev bo omogočala uspe-
šnejše pozicioniranje nastanitvenih obratov in doseganje konkurenčnih
prednosti. Raziskava organizacije McKinsey & Company (2020) ugotav-
lja, da se je zavoljo epidemije tako na globalni ravni kot v Evropi pospešila
uvedba delno ali v celoti digitaliziranih proizvodov, za kar bi v pogojih
pred epidemijo potrebovali obdobje sedmih let. Vodstva podjetij so pre-
poznala deset področij, kjer se je digitalizacija v času epidemije pospešila,
in prevladujoče mnenje vodstvenega kadra je, da bodo spremembe ostale
tudi po epidemiji (McKinsey & Company, 2020). Preglednica 1 prikazuje
rezultate raziskave organizacije McKinsey & Company (2020), izvedene
med vodstvenim kadrom na globalni ravni, in sicer odstotek podjetij,
ki so izkušala posamezno spremembo digitalizacije v času epidemije, in
odstotek podjetij, ki menijo, da bo posamezna sprememba ostala tudi
71