Page 69 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 69
Repozicioniranje nastanitvenih obratov skozi digitalne rešitve

immigrates). Slednje so digitalne veščine usvojile kasneje tekom življenja
in njihovi predstavniki zato kot potrošniki drugače zaznavajo digitalne
rešitve in tradicionalne oblike trženja.

Namen sestavka je prikazati, kako generacija Z zaznava pomembnost
digitalnih rešitev nastanitvenih obratov v novi realnosti, v času, ko je epi-
demija močno zarezala v vsakdanje življenje in omogočila drugačen po-
gled na obratovanje nastanitvenih obratov. S tem želimo izboljšati razu-
mevanje o vedenju potrošnikov Z generacije v novi realnosti.

V nadaljevanju sestavka je najprej kratko predstavljena vloga digital-
nih rešitev v turizmu v novi realnosti. Sledi oris pozicioniranja digital-
nih rešitev v nastanitvenih obratih v novi realnosti. Nato je predstavljena
raziskava o zaznavanju pomembnosti digitalnih rešitev v nastanitvenih
obratih, ki je bila narejena med predstavniki generacije Z v času epide-
mije leta 2021. Na podlagi ugotovitev so podane smernice za repozicioni-
ranje proizvoda nastanitvenih obratov za segment digitalnih domorodcev
v novi realnosti. Sestavek se zaključuje z ugotovitvami in napotki za po-
zicioniranje nastanitvenih obratov z digitalnimi rešitvami, prilagojenimi
generaciji Z, v novi realnosti.

Vloga digitalnih rešitev v turizmu v novi realnosti

Digitalne rešitve so v času epidemije dobile dodaten zalet za potrebe pri-
lagajanja in razvoja turizma. V obdobju enega leta od izbruha epidemije
je na to temo nastalo veliko raziskav, kot ugotavljajo Akhtar idr. (2021).
Ravno digitalne rešitve bodo namreč spremenile turizem in mu omogo-
čile, da se normalizira (Akhtar idr., 2021). Ob začetku epidemije so se iz-
kazale kot ključne za beleženje stikov, uvajanje digitalnih potrdil za poto-
vanja in preoblikovanje turističnih storitev s čim manj stiki (Sigala, 2020).
Tako so bili npr. asistenti za komuniciranje (angl. chatbots) že pred epi-
demijo pomemben del hitro odzivnega komuniciranja hotelov in sple-
tnih turističnih posrednikov kot tudi drugih ponudnikov, izpostavljajo
Ukpabi idr. (2019), danes pa takšna orodja v komuniciranju v turizmu
dobivajo dodatno vlogo. Skozi digitalne rešitve je postala meja med fi-
zičnimi proizvodi in storitvami (nefizičnimi proizvodi) čedalje manj ja-
sna že pred epidemijo (Huang in Rust, 2013), epidemija pa jo je še bolj
zabrisala. Kot navajata Ming-Hui Huang in Rust (2013), so storitve digi-
talne tehnologije informacijsko intenzivne, usmerjene v kupce in multi-
disciplinarne. Digitalizacija družbe se med svetovnimi regijami razlikuje,
zato se glede na regije oziroma države razlikujejo tudi možnosti digital-
nih rešitev nastanitvenih obratov. Dianne Dredge idr. (2018) ugotavljajo

69
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74