Page 70 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 70
Helena Nemec Rudež
razlike v digitalizaciji med evropskimi državami; tako imajo nordijske dr-
žave (Švedska, Finska, Norveška), Belgija, Združeno kraljestvo in v manj-
šem delu tudi Nemčija nadpovprečno razvito digitalizacijo za razliko od
južnih evropskih držav (Grčija, Hrvaška, Italija, Francija). Še posebej je
digitalizacija pomembna za majhna in srednje velika podjetja v turizmu,
in sicer za lažji doseg ciljnih trgov. Ravno za tovrstna podjetja raziskava
(Dredge, 2018, str. 17) ugotavlja:
• nordijske države imajo visoko raven digitalizacije; skoraj 70 turi-
stičnih majhnih in srednje velikih podjetij v nordijskih državah je
izkazalo srednjo raven digitalizacije,
• v anglosaksonskih, sredozemskih in celinskih regijah je polovica tu-
rističnih majhnih in srednje velikih podjetij izkazala srednjo raven
digitalizacije,
• v vzhodnoevropskih državah je manj kot polovica (44 ) turističnih
majhnih in srednje velikih podjetij izkazala srednjo raven digitaliza-
cije.
Mednarodna potovanja in zahteve mednarodnih turistov v novi real-
nosti ne zahtevajo samo napredka pri uporabi digitalnih rešitev, ampak
vodijo tudi v zmanjševanje razlik med regijami. Če pogledamo s perspek-
tive potrošnikov, vidimo, da digitalne rešitve kot uporabniška izkušnja
postajajo za turiste čedalje relevantnejše. Ameriški potrošniki, ne glede
na starost, spletne vire največ uporabljajo za rezervacijo in načrtovanje
počitnic (Statista Research Department, 2022). Pri starejših od 55 let je ta
delež prebivalstva 50 , pri tistih, starih med 18 in 24 let, pa 63 . Poročilo
(Statista Research Department, 2022) tudi kaže, da se digitalne iniciative
turističnih podjetij po svetu najbolj usmerjajo v izboljšanje uporabniške
izkušnje in kanalov (20 v raziskavo vključenih podjetij), oblikovanje
baze podatkov gostov oziroma turistov (18 v raziskavo vključenih pod-
jetij) ter v digitalno vpeljavo in samopostrežne storitve za potrebe zni-
ževanja osebnih stikov (15 v raziskavo vključenih podjetij). Nekoliko
manj se preučevana podjetja usmerjajo v integriranje spletnih in tradici-
onalnih kanalov za potrebe odjemalcev (13 podjetij) ter modernizacijo
ključnih sistemov (12 podjetij). Najmanj turističnih podjetij (9 ) pa se
usmerja v poglobitev odnosov z odjemalci in poglobitev poslovnih prilo-
žnosti skozi avtomatizacijo trženja (9 ), le 5 pa se jih usmerja v načine
za izboljšanje ohranitve obstoječih potrošnikov. Pomembne oblike digi-
talnega trženja tako ostajajo zapostavljene.
Digitalne rešitve poleg prednosti in izzivov predstavljajo tudi različne
70
razlike v digitalizaciji med evropskimi državami; tako imajo nordijske dr-
žave (Švedska, Finska, Norveška), Belgija, Združeno kraljestvo in v manj-
šem delu tudi Nemčija nadpovprečno razvito digitalizacijo za razliko od
južnih evropskih držav (Grčija, Hrvaška, Italija, Francija). Še posebej je
digitalizacija pomembna za majhna in srednje velika podjetja v turizmu,
in sicer za lažji doseg ciljnih trgov. Ravno za tovrstna podjetja raziskava
(Dredge, 2018, str. 17) ugotavlja:
• nordijske države imajo visoko raven digitalizacije; skoraj 70 turi-
stičnih majhnih in srednje velikih podjetij v nordijskih državah je
izkazalo srednjo raven digitalizacije,
• v anglosaksonskih, sredozemskih in celinskih regijah je polovica tu-
rističnih majhnih in srednje velikih podjetij izkazala srednjo raven
digitalizacije,
• v vzhodnoevropskih državah je manj kot polovica (44 ) turističnih
majhnih in srednje velikih podjetij izkazala srednjo raven digitaliza-
cije.
Mednarodna potovanja in zahteve mednarodnih turistov v novi real-
nosti ne zahtevajo samo napredka pri uporabi digitalnih rešitev, ampak
vodijo tudi v zmanjševanje razlik med regijami. Če pogledamo s perspek-
tive potrošnikov, vidimo, da digitalne rešitve kot uporabniška izkušnja
postajajo za turiste čedalje relevantnejše. Ameriški potrošniki, ne glede
na starost, spletne vire največ uporabljajo za rezervacijo in načrtovanje
počitnic (Statista Research Department, 2022). Pri starejših od 55 let je ta
delež prebivalstva 50 , pri tistih, starih med 18 in 24 let, pa 63 . Poročilo
(Statista Research Department, 2022) tudi kaže, da se digitalne iniciative
turističnih podjetij po svetu najbolj usmerjajo v izboljšanje uporabniške
izkušnje in kanalov (20 v raziskavo vključenih podjetij), oblikovanje
baze podatkov gostov oziroma turistov (18 v raziskavo vključenih pod-
jetij) ter v digitalno vpeljavo in samopostrežne storitve za potrebe zni-
ževanja osebnih stikov (15 v raziskavo vključenih podjetij). Nekoliko
manj se preučevana podjetja usmerjajo v integriranje spletnih in tradici-
onalnih kanalov za potrebe odjemalcev (13 podjetij) ter modernizacijo
ključnih sistemov (12 podjetij). Najmanj turističnih podjetij (9 ) pa se
usmerja v poglobitev odnosov z odjemalci in poglobitev poslovnih prilo-
žnosti skozi avtomatizacijo trženja (9 ), le 5 pa se jih usmerja v načine
za izboljšanje ohranitve obstoječih potrošnikov. Pomembne oblike digi-
talnega trženja tako ostajajo zapostavljene.
Digitalne rešitve poleg prednosti in izzivov predstavljajo tudi različne
70