Page 72 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 72
Helena Nemec Rudež

Preglednica 1 Delež podjetij, ki je izkušalo posamezno spremembo digitalizacije
v času epidemije, in delež podjetij, ki meni, da bo novost v prihodnje
ostala

Postavka () ()

Spremenjene potrebe in pričakovanja potrošnikov  
Povečanje dela in/ali sodelovanja na daljavo  
Povečanje prenosa podatkov v oblake  
Povečanje povpraševanja potrošnikov za spletne nakupe ali storitve  
Povečanje potrošnje za boljšo varnost podatkov  
Povečanje uporabe napredne tehnologije pri postopkih dela  
Sprememba zadnje točke dostave pri končnih kupcih  
Povečanje uporabe napredne tehnologije pri odločanju  
Vpeljava dodatnih ponudnikov (pri fizičnih proizvodih)  
Geografsko približevanje storitev kupcem in vpeljava lastnih storitev  
(angl. insourcing)

Opombe. Naslovi stolpcev: (1) delež podjetij, ki so izkušala spremembo zaradi epide-
mije, (2) delež podjetij, ki menijo, da bodo spremembe ostale. V odstotkih. Povzeto po
McKinsey & Company (2020).

v prihodnje. Predstavljene so spremembe, ki so z vidika potrošnikov v
turizmu ključne. Vidimo lahko, da je večina organizacij doživela spre-
membo potrošnikovih potreb in pričakovanj v času epidemije (63 ),
ravno tako večina pričakuje, da bodo te spremembe ostale tudi po koncu
epidemije (62 ). Močno so podjetja opazila povečanje povpraševanja
potrošnikov za spletne nakupe in storitve (62 ), več kot polovica (53 )
pa jih meni, da bodo te spremembe ostale tudi v prihodnje. Pri postopkih
dela se zaznava povečano uporabo napredne tehnologije pri 37  preu-
čevane populacije, polovica (50 ) pa jih meni, da bodo te spremembe
tudi ostale. Za dejavnost turizma ali nastanitvenih obratov nimamo po-
datkov, vendar lahko te spremembe navežemo tudi na izzive, s katerimi
se soočajo turistični ponudniki.

Digitalne rešitve smiselno prispevajo k osebnejšim stikom, hitreje iz-
vedenim storitvam in tudi boljšemu nadzoru z vidika varnosti oziroma
zdravstvenih omejitev, turistični ponudniki pa jih morajo ponotranjiti za
dosego konkurenčnih prednosti v novi realnosti. Nova realnost bo zahte-
vala prilagajanja turistične ponudbe in novo pozicioniranje nastanitvenih
obratov v duhu spremenjenih razmer. Spremembe, ki bi sicer trajale več
let, so v nastanitvenih obratih prepoznane kot kritične za zagotavljanje
konkurenčne prednosti in predstavljajo t. i. pionirske spremembe.

72
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77