Page 72 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 72
Helena Nemec Rudež
Preglednica 1 Delež podjetij, ki je izkušalo posamezno spremembo digitalizacije
v času epidemije, in delež podjetij, ki meni, da bo novost v prihodnje
ostala
Postavka () ()
Spremenjene potrebe in pričakovanja potrošnikov
Povečanje dela in/ali sodelovanja na daljavo
Povečanje prenosa podatkov v oblake
Povečanje povpraševanja potrošnikov za spletne nakupe ali storitve
Povečanje potrošnje za boljšo varnost podatkov
Povečanje uporabe napredne tehnologije pri postopkih dela
Sprememba zadnje točke dostave pri končnih kupcih
Povečanje uporabe napredne tehnologije pri odločanju
Vpeljava dodatnih ponudnikov (pri fizičnih proizvodih)
Geografsko približevanje storitev kupcem in vpeljava lastnih storitev
(angl. insourcing)
Opombe. Naslovi stolpcev: (1) delež podjetij, ki so izkušala spremembo zaradi epide-
mije, (2) delež podjetij, ki menijo, da bodo spremembe ostale. V odstotkih. Povzeto po
McKinsey & Company (2020).
v prihodnje. Predstavljene so spremembe, ki so z vidika potrošnikov v
turizmu ključne. Vidimo lahko, da je večina organizacij doživela spre-
membo potrošnikovih potreb in pričakovanj v času epidemije (63 ),
ravno tako večina pričakuje, da bodo te spremembe ostale tudi po koncu
epidemije (62 ). Močno so podjetja opazila povečanje povpraševanja
potrošnikov za spletne nakupe in storitve (62 ), več kot polovica (53 )
pa jih meni, da bodo te spremembe ostale tudi v prihodnje. Pri postopkih
dela se zaznava povečano uporabo napredne tehnologije pri 37 preu-
čevane populacije, polovica (50 ) pa jih meni, da bodo te spremembe
tudi ostale. Za dejavnost turizma ali nastanitvenih obratov nimamo po-
datkov, vendar lahko te spremembe navežemo tudi na izzive, s katerimi
se soočajo turistični ponudniki.
Digitalne rešitve smiselno prispevajo k osebnejšim stikom, hitreje iz-
vedenim storitvam in tudi boljšemu nadzoru z vidika varnosti oziroma
zdravstvenih omejitev, turistični ponudniki pa jih morajo ponotranjiti za
dosego konkurenčnih prednosti v novi realnosti. Nova realnost bo zahte-
vala prilagajanja turistične ponudbe in novo pozicioniranje nastanitvenih
obratov v duhu spremenjenih razmer. Spremembe, ki bi sicer trajale več
let, so v nastanitvenih obratih prepoznane kot kritične za zagotavljanje
konkurenčne prednosti in predstavljajo t. i. pionirske spremembe.
72
Preglednica 1 Delež podjetij, ki je izkušalo posamezno spremembo digitalizacije
v času epidemije, in delež podjetij, ki meni, da bo novost v prihodnje
ostala
Postavka () ()
Spremenjene potrebe in pričakovanja potrošnikov
Povečanje dela in/ali sodelovanja na daljavo
Povečanje prenosa podatkov v oblake
Povečanje povpraševanja potrošnikov za spletne nakupe ali storitve
Povečanje potrošnje za boljšo varnost podatkov
Povečanje uporabe napredne tehnologije pri postopkih dela
Sprememba zadnje točke dostave pri končnih kupcih
Povečanje uporabe napredne tehnologije pri odločanju
Vpeljava dodatnih ponudnikov (pri fizičnih proizvodih)
Geografsko približevanje storitev kupcem in vpeljava lastnih storitev
(angl. insourcing)
Opombe. Naslovi stolpcev: (1) delež podjetij, ki so izkušala spremembo zaradi epide-
mije, (2) delež podjetij, ki menijo, da bodo spremembe ostale. V odstotkih. Povzeto po
McKinsey & Company (2020).
v prihodnje. Predstavljene so spremembe, ki so z vidika potrošnikov v
turizmu ključne. Vidimo lahko, da je večina organizacij doživela spre-
membo potrošnikovih potreb in pričakovanj v času epidemije (63 ),
ravno tako večina pričakuje, da bodo te spremembe ostale tudi po koncu
epidemije (62 ). Močno so podjetja opazila povečanje povpraševanja
potrošnikov za spletne nakupe in storitve (62 ), več kot polovica (53 )
pa jih meni, da bodo te spremembe ostale tudi v prihodnje. Pri postopkih
dela se zaznava povečano uporabo napredne tehnologije pri 37 preu-
čevane populacije, polovica (50 ) pa jih meni, da bodo te spremembe
tudi ostale. Za dejavnost turizma ali nastanitvenih obratov nimamo po-
datkov, vendar lahko te spremembe navežemo tudi na izzive, s katerimi
se soočajo turistični ponudniki.
Digitalne rešitve smiselno prispevajo k osebnejšim stikom, hitreje iz-
vedenim storitvam in tudi boljšemu nadzoru z vidika varnosti oziroma
zdravstvenih omejitev, turistični ponudniki pa jih morajo ponotranjiti za
dosego konkurenčnih prednosti v novi realnosti. Nova realnost bo zahte-
vala prilagajanja turistične ponudbe in novo pozicioniranje nastanitvenih
obratov v duhu spremenjenih razmer. Spremembe, ki bi sicer trajale več
let, so v nastanitvenih obratih prepoznane kot kritične za zagotavljanje
konkurenčne prednosti in predstavljajo t. i. pionirske spremembe.
72