Page 89 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 89
emembe produkta križarjenj
ob pojavu pandemije covida-19

Igor Novel
u p Fakulteta za turistične študije – Turistica
igor.novel@fts.upr.si

Sabina Jugovec
sabina.jugovec@gmail.com

Pojav pandemije covida-19 je svet in s tem celotno gospodarstvo priza-
del na številnih področjih, ena najprizadetejših dejavnosti pa je postal
turizem. V sestavku predstavljamo posledice pandemije na križarje-
nja in varnostne ukrepe ponudnikov križarjenj, sprejete zaradi pande-
mije. Križarjenj se je iz leta v leto udeleževalo več potnikov, v razporede
plovb so vključevali vedno več destinacij in gradili nove, okolju prija-
znejše križarke, s pojavom virusa pa so ponudniki križarjenj doživeli
hud padec števila potnikov in prihodkov. Glede na dolgotrajno priso-
tnost pandemije je postalo jasno, da je za ponovno oživitev križarjenj
in prilagoditev trenutni situaciji v panogo treba vpeljati spremembe ter
ustrezno poskrbeti za varnost. Raziskali smo, kako so se razmeram pri-
lagodili ponudniki križarjenj in naredili anketo med slovenskimi po-
tniki. Ugotovili smo, da so ukrepi, ki se izvajajo, ustrezni in da je večina
potnikov pripravljena sprejeti vse potrebne postopke, ki se izvajajo.

Ključne besede: covid-19, križarjenja, spremembe poslovanja

Uvod
Pojav virusa covid-19 je »zatresel« svet in spremenil naš vsakdanjik na šte-
vilnih področjih. Z omejevanjem svobode gibanja so se zaprli marsikateri
turistični tokovi. Potovanja, ki so nam bila prej nekaj samoumevnega in
precej preprostega, so danes težje izvedljiva ali pa celo neizvedljiva.

Ena izmed najprizadetejših panog v turizmu so križarjenja, saj teme-
ljijo na množičnem turizmu, torej množici ljudi na relativno majhnem
mestu. V času, ko se moramo izogibati osebnemu stiku in se držati var-
nostne razdalje, nas zanima, kako je pojav koronavirusa vplival na to pa-
nogo.

Glede na dinamiko situacije ne moremo vedeti, kdaj bo način življenja
enak, kot je bil pred pojavom pandemije, in nekateri se že sprašujejo, če

Nemec Rudež, H., in Zabukovec Baruca, P. (ur.). (2022). Marketinški pristopi
in trendi v turizmu v novi realnosti. Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-207-7.89-113
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94