Page 93 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 93
Spremembe produkta križarjenj ob pojavu pandemije covida-19
,
,
,
.
,
,
,
,
,
,
,
Slika 1 Število potnikov na križarjenjih po letih (v milijonih, prirejeno po Cruise
Lines International Association, b. l.a)
braževanju, trajnostnemu razvoju in zagovarjanju interesov celotne sku-
pnosti.
Križarjenja so postala ena najhitreje rastočih panog v turizmu. Iz leta
v leto se jih je udeleževalo več potnikov in križarke so postajale vedno
večje, tehnologija naprednejša, več poudarka pa je bilo namenjenega tudi
varstvu okolja. Slika 1 prikazuje število potnikov združenja c l ia, ki so
križarili med letoma 2009 do 2019. V letu 2019 je številka dosegla sko-
raj 30 milijonov, panoga je zagotavljala skoraj 1,8 milijona delovnih mest.
Za leto 2020 je bila napovedana rast, vendar se je s pojavom pandemije
covida-19 vse zaustavilo. Do sredine marca 2020 so vsi ponudniki križar-
jenj po svetu zaustavili svoje flote, le nekaj križark pa je kasneje ponovno
začelo s plovbo. c l ia (Cruise Lines International Association b. l.c) oce-
njuje, da je zaradi pojava pandemije samo med marcem in septembrom
2020 prišlo do izgube 518.000 delovnih mest v panogi.
ponudba na križarkah
Kot smo že omenili, se bomo v sestavku osredotočili na križarke, ki so
namenjene množičnemu turizmu in plujejo po morju. Vse sodobne kri-
žarke potnikom nudijo že precej več kot le prevoz od destinacije A do
destinacije B ter nastanitev na ladji. Osnovna ponudba križarjenja, poleg
že omenjenega, vključuje tudi razširjen polni penzion, kar pomeni, da
potnikom poleg zajtrka, kosila in večerje pripadajo tudi razni prigrizki
med obroki. Kar se tiče pijače, so v osnovno ponudbo vključeni le brez-
alkoholna pijača, kava, sok ali čaj iz samopostrežnih točilnih avtomatov
v času zajtrka in kosila. V barih na križarkah in v restavraciji, kjer je po-
strežena večerja, pa je pijača na voljo za doplačilo. Ponudniki križarjenj
93
,
,
,
.
,
,
,
,
,
,
,
Slika 1 Število potnikov na križarjenjih po letih (v milijonih, prirejeno po Cruise
Lines International Association, b. l.a)
braževanju, trajnostnemu razvoju in zagovarjanju interesov celotne sku-
pnosti.
Križarjenja so postala ena najhitreje rastočih panog v turizmu. Iz leta
v leto se jih je udeleževalo več potnikov in križarke so postajale vedno
večje, tehnologija naprednejša, več poudarka pa je bilo namenjenega tudi
varstvu okolja. Slika 1 prikazuje število potnikov združenja c l ia, ki so
križarili med letoma 2009 do 2019. V letu 2019 je številka dosegla sko-
raj 30 milijonov, panoga je zagotavljala skoraj 1,8 milijona delovnih mest.
Za leto 2020 je bila napovedana rast, vendar se je s pojavom pandemije
covida-19 vse zaustavilo. Do sredine marca 2020 so vsi ponudniki križar-
jenj po svetu zaustavili svoje flote, le nekaj križark pa je kasneje ponovno
začelo s plovbo. c l ia (Cruise Lines International Association b. l.c) oce-
njuje, da je zaradi pojava pandemije samo med marcem in septembrom
2020 prišlo do izgube 518.000 delovnih mest v panogi.
ponudba na križarkah
Kot smo že omenili, se bomo v sestavku osredotočili na križarke, ki so
namenjene množičnemu turizmu in plujejo po morju. Vse sodobne kri-
žarke potnikom nudijo že precej več kot le prevoz od destinacije A do
destinacije B ter nastanitev na ladji. Osnovna ponudba križarjenja, poleg
že omenjenega, vključuje tudi razširjen polni penzion, kar pomeni, da
potnikom poleg zajtrka, kosila in večerje pripadajo tudi razni prigrizki
med obroki. Kar se tiče pijače, so v osnovno ponudbo vključeni le brez-
alkoholna pijača, kava, sok ali čaj iz samopostrežnih točilnih avtomatov
v času zajtrka in kosila. V barih na križarkah in v restavraciji, kjer je po-
strežena večerja, pa je pijača na voljo za doplačilo. Ponudniki križarjenj
93