Page 84 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 84
Helena Nemec Rudež

šitev in pričakujejo konsistentno stalno interakcijo s ponudniki nasta-
nitvenih obratov, ki zanje predstavlja sestavni del uporabniške izkušnje.
Digitalne rešitve, ki jih uporabljajo nastanitveni obrati, so v raziskavi za-
znane kot pomembne za generacijo Z tudi v luči skrbi za varnost v času
epidemije. Ne le pripisovanje pomembnosti posameznim elementom di-
gitalne tehnologije in skrbi za varnost, ampak tudi njihova medsebojna
povezanost in prepletenost kažejo na pomen nadaljnjega razvoja digital-
nih rešitev v nastanitvenih obratih. Digitalne rešitve imajo torej dvojno
vlogo, ugotavljamo v raziskavi. Prvič, pomembne so kot sredstvo komu-
niciranja, ki mora naslavljati teme, povezane z zdravjem. Drugič, skozi di-
gitalne rešitve nastanitveni ponudniki repozicionirajo svoj proizvod skozi
brezstične tehnologije, npr. za storitve recepcije ali sobne strežbe. Upo-
rabniška izkušnja, ki ustvarja brezstično povezavo in komuniciranje z di-
gitalnimi rešitvami, je postala pomembnejša, kot je bila doslej; z genera-
cijo Z pa se bo še intenzivirala.

Zaključek

Epidemija je pospešila uporabo in nadaljnji razvoj digitalnih rešitev v tu-
rizmu, ki ne omogočajo samo večje varnosti in brezstičnih storitev, am-
pak tudi nove oblike doživetij in s tem repozicioniranje proizvoda. Raz-
lične digitalne rešitve nastanitvenih obratov so za potrebe oblikovanja
uporabniške izkušnje potrošnikov v turizmu in pozicioniranje proizvoda
med seboj močno prepletene, zato jih ne moremo gledati ločeno. Obenem
se turistična dejavnost z digitalnimi rešitvami za delo med in po epide-
miji hitreje ter bolje približuje vedenju in zahtevam generacije Z. Vede-
nje generacije Z kot vsaka novost zahteva preučevanje in razumevanje v
kontekstu spreminjanja ter nadgrajevanja kompetenc zaposlenih za po-
trebe razvijanja digitalno podprtih uporabniških izkušenj in oblikovanja
trženjskih aktivnosti na osnovi spremenjenih potreb, s tem pa tudi repo-
zicioniranja nastanitvenih obratov. Za nastanitveno dejavnost so nastali
izzivi, ki omogočajo izkoriščanje konkurenčnih prednosti tistim, ki bodo
sledili spremenjenemu okolju in zahtevam čedalje obsežnejšega trga ge-
neracije Z.

Digitalne rešitve od predstavnikov generacije Z zahtevajo neprestano
prilagajanje sprotnim zahtevam in spreminjajočemu se okolju. Skrb za
zdravje in varnost ima v povezanosti z digitalnimi rešitvami pomembno
vlogo ter bo imela na vedenje generacije Z dolgoročne učinke. Pri tem
se odpira vprašanje, kako bo spremenjena realnost srednjeročno in dol-
goročno sooblikovala vedenje potrošnikov generacije Z, ki je odraščala v

84
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89