Page 96 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 96
Igor Novel in Sabina Jugovec

centrom za preprečevanje in obvladovanje bolezni (European Maritime
Safety Agency in European Centre for Disease Prevention and Control,
2021) v zvezi s pandemijo covida-19 podala smernice in priporočila za
postopno ter varno nadaljevanje križarjenj v Evropski uniji. Pripravili so
seznam ukrepov, za katere priporočajo, da jih ponudniki križarjenj uve-
dejo na svojih ladjah. Ta seznam vključuje skrb za informiranost potnikov
skozi celo križarjenje, zagotavljanje prostora za primerno telesno razda-
ljo med potniki, skrb za higieno rok (milo, razkužila), opravljanje kon-
trol zdravja, uporabo osebne zaščitne opreme, čiščenje in razkuževanje
ter postavitev pogojev za osebe, ki gredo na obalo in se ponovno vkr-
cajo. Organizaciji navajata, da je treba v obzir vzeti tudi prostore na ladji,
kjer je ukrepe težje implementirati, in zanje določiti drugačne pogoje ali
pa jih začasno zapreti. Ponudniki križarjenj morajo pregledati tudi po-
stopke za nujne primere, da bi se lahko v primeru evakuacije zagotavljala
primerna varnostna razdalja med ljudmi ipd. Kar se tiče ravnanja z od-
padki, se lahko z odpadki bolnikov s covidom-19 ravna enako kot z od-
padki drugih potnikov. Posebno pozornost namenjajo ponudniki križar-
jenj tudi ogrevalnim, prezračevalnim in klimatskim sistemom, in sicer
zaradi možnosti prenosa okužbe preko le-teh. Poudarjajo tudi, da naj bo
število zunanjih obiskovalcev na ladjah znižano na minimum.

Med podanimi smernicami in priporočili smo nekatere izbrali za po-
trebe analize izvajanja ukrepov v praksi na primerih ponudnikov križar-
jenj Costa Crociere in m sc Cruises. Pri tem je treba vzeti v obzir, da se
ukrepi lahko spreminjajo glede na potek pandemije.

Informacije in sporočanje
Za čim boljšo informiranost in obveščenost potnikov o vseh pravilih ter
ukrepih so pri Costi Crociere (2020) na vseh javnih območjih na križarki
postavili digitalne komunikacijske monitorje, na katerih se predvajajo in-
formacije. V kabinah je na televiziji informativni televizijski program, ki
goste informira o ukrepih za zajezitev pandemije na sami ladji za križar-
jenje. Za zmanjšanje vrst na recepciji so uvedli storitev »Call Me« (slo.
»Pokliči me«), ki nudi pomoč po telefonu. Na bolj zasedenih območjih
ladje so znaki ali osebje za usmerjanje potnikov, da se lažje orientirajo.
Družba Costa Crociere promovira »pametne počitnice« in svetuje, da po-
tniki preko spletne strani www.mycosta.com že pred odhodom rezervi-
rajo morebitne dodatne storitve, na križarjenju pa uporabljajo aplikacijo
za pametne telefone Costa App. Veliko informacij na krovu lahko potniki
prav tako pridobijo z odčitavanjem qr-kod s svojimi pametnimi telefoni

96
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101