Page 435 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 435
Uporaba geometrijskega orodja v učbenikih nekoč in danes

Slika 8 Načrtovanje vzporednic v učbeniku
Presečišče 5 (Maroska idr. 1994)

Slika 9 Risanje vzporednic (Hafner, Mulec
in Uran 1989; 1998)

Slika 10 Načrtovanje pravokotnic v učbeniku Geometrija za nižje razrede srednjih šol (Branc 1947)

kujejo pa se v načinu in nazornosti predstavitve načrtovanja oz. v fotografijah
poteka načrtovanja (slika 9).
Načrtovanje pravokotnic
V slovenskem učbeniku Geometrija za nižje razrede srednjih šol (Branc 1947) je
pojasnjeno, da za načrtovanje pravokotnic potrebujemo ravnilo in trikotnik,
ki ima en pravi kot. V učbeniku je prikazano, kako načrtamo pravokotnico n
na premico p skozi izbrano točko A, ki leži na premici p, in kako načrtamo
pravokotnico n na premico p skozi točko T, ki ne leži na premici p (slika 10).

Pri načrtovanju pravokotnic je uporabno pravilo (Branc 1947), ki pravi, da
sta kota z normalnimi (tj. pravokotnimi) kraki skladna ali pa suplementarna.
Če sta oba ostra ali oba topa, sta skladna, sicer sta suplementarna. To pravilo

435
   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440