Page 436 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 436
neja Bone in Daniel Doz
Slika 11 Načrtovanje pravokotnice s pravilom Slika 12 Načrtovanje pravokotnic v učbeniku
(Branc 1947) Matematika za 4. razred osnovne šole
(Uršič in Vogrinc 1980)
uporabimo pri načrtovanju pravokotnice z ravnilom in s trikotnikom. To na-
redimo tako, da trikotnik s hipotenuzo položimo ob premico p in naslonimo
ravnilo ob kateto. Nato trikotnik zavrtimo za 90°. Hipotenuza je v novi legi
pravokotna na premico p. Trikotnik v novi legi ob ravnilu pomaknemo toliko,
da gre hipotenuza skozi točko T. Nato načrtamo pravokotnico (slika 11).
V učbeniku Matematika za 4. razred osnovne šole (Uršič in Vogrinc 1980) je
načrtovanje pravokotnic prikazano s trikotnikom, uporabljen je trikotnik 45°,
45°, 90° (slika 12).
V učbeniku Matematika za 5. razred osnovne šole (Galič idr. 1985), potrjenem
leta 1984, je načrtovanje pravokotnic prikazano le z uporabo geotrikotnika,
medtem ko je načrtovanje vzporednic prikazano tako z geotrikotnikom kot
z ravnilom in s trikotnikom (slika 13).
Tako kot pri načrtovanju vzporednic je tudi pri načrtovanju pravokotnic
v učbenikih za matematiko za 4. razred (Hafner, Mulec in Uran 1989; 1998;
Uran, Bitenc in Mutić 2011, potrjen 2005; Centa idr. 2009; Kokol-Voljč in Dover
Emeršič 2008) uporabljen le geotrikotnik, načini predstavitve načrtovanja oz.
fotografije poteka načrtovanja so različni (slika 14). Tudi v učbeniku Presečišče
5 (Maroska idr. 1994), ki je prevod nemškega učbenika iz leta 1992/1993, je za
načrtovanje pravokotnic uporabljen le geotrikotnik.
Predstavitev načrtovanja pravokotnic na oba načina (slika 15) opazimo v
436
Slika 11 Načrtovanje pravokotnice s pravilom Slika 12 Načrtovanje pravokotnic v učbeniku
(Branc 1947) Matematika za 4. razred osnovne šole
(Uršič in Vogrinc 1980)
uporabimo pri načrtovanju pravokotnice z ravnilom in s trikotnikom. To na-
redimo tako, da trikotnik s hipotenuzo položimo ob premico p in naslonimo
ravnilo ob kateto. Nato trikotnik zavrtimo za 90°. Hipotenuza je v novi legi
pravokotna na premico p. Trikotnik v novi legi ob ravnilu pomaknemo toliko,
da gre hipotenuza skozi točko T. Nato načrtamo pravokotnico (slika 11).
V učbeniku Matematika za 4. razred osnovne šole (Uršič in Vogrinc 1980) je
načrtovanje pravokotnic prikazano s trikotnikom, uporabljen je trikotnik 45°,
45°, 90° (slika 12).
V učbeniku Matematika za 5. razred osnovne šole (Galič idr. 1985), potrjenem
leta 1984, je načrtovanje pravokotnic prikazano le z uporabo geotrikotnika,
medtem ko je načrtovanje vzporednic prikazano tako z geotrikotnikom kot
z ravnilom in s trikotnikom (slika 13).
Tako kot pri načrtovanju vzporednic je tudi pri načrtovanju pravokotnic
v učbenikih za matematiko za 4. razred (Hafner, Mulec in Uran 1989; 1998;
Uran, Bitenc in Mutić 2011, potrjen 2005; Centa idr. 2009; Kokol-Voljč in Dover
Emeršič 2008) uporabljen le geotrikotnik, načini predstavitve načrtovanja oz.
fotografije poteka načrtovanja so različni (slika 14). Tudi v učbeniku Presečišče
5 (Maroska idr. 1994), ki je prevod nemškega učbenika iz leta 1992/1993, je za
načrtovanje pravokotnic uporabljen le geotrikotnik.
Predstavitev načrtovanja pravokotnic na oba načina (slika 15) opazimo v
436