Page 442 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 442
neja Bone in Daniel Doz
osnovne šole izvede s pomočjo dveh trikotnikov (Paić idr. 2014a; Paić idr.
2014b). V višjih razredih se pri načrtovanju trikotnikov in štirikotnikov prav
tako uporabljata dva trikotnika (Paić idr. 2020). Geotrikotnik za poučevanje
ni uradno uveden, pri pouku geometrije uporabljajo kotomer, šestilo ter dva
trikotnika oz. ravnilo in trikotnik.
Sklep
Na podlagi pregledanih učbenikov in pogovorov z učiteljicami sklepamo, da
bi moralo učenje in poučevanje geometrije v bodoče ohraniti nekatere ele-
mente, ki so bili pri poučevanju in posledično v učbenikih prisotni že v prvi
polovici 20. stoletja. Učitelji bi morali učencem predstaviti tudi uporabo »tra-
dicionalnega« geometrijskega orodja in ga povezati z uporabo digitalne teh-
nologije. Menimo, da je raba samo geotrikotnika omejujoča. Nedvomno so
potrebne dodatne raziskave, ki bi temeljito raziskale, kako uporaba geotri-
kotnika vpliva na učenčevo razumevanje geometrijskih pojmov, kot sta npr.
vzporednost in pravokotnost. V prihodnje bi bilo smiselno raziskati, ali upo-
raba tradicionalnega geometrijskega orodja prispeva k boljšemu razumeva-
nju geometrijskih pojmov in konstrukcij kot uporaba geotrikotnika.
Smiselno je, da učencem pokažemo različne možnosti načrtovanja in jim
pojasnimo, katere lastnosti pri tem upoštevamo. V luči prenove učnih načr-
tov je smiselno razmisliti o priporočilu in opredelitvi uporabe izbranega ge-
ometrijskega orodja ter o tem, kdaj in kako učencem predstaviti ustrezno
konstrukcijo oz. načrtovanje pravokotnic ter vzporednic po pravilih evklid-
ske geometrije. Hkrati bi bilo dobro razmisliti o uporabi klasičnih kotomerov
(polkrožnih ali okroglih), saj bi lahko njihova uporaba prispevala k boljšemu
razumevanju pojma kot.
Literatura
Adelabu, F. M., M. Makgato in M. S. Ramaligela. 2019. »The Importance of Dyna-
mic Geometry Computer Software on Learners’ Performance in Geome-
try.« Electronic Journal of E-Learning 17 (1): 52–63.
Baltus, C. 2020. »The Geometry of Euclid’s Elements.« V Collineations and Conic
Sections, uredil C. Baltus, 31–43. Cham: Springer.
Berk, J., J. Draksler in M. Robič. 2006. Skrivnosti števil in oblik 6: učbenik za mate-
matiko v 6. razredu osnovne šole. Ljubljana: Rokus.
Branc, E., ur. 1947. Geometrija za nižje razrede srednjih šol. D. 1. Ljubljana: Državna
založba Slovenije.
Centa, N., J. Frigelj, M. Rakun Beber in V. Kožuh. 2009. Igra števil in oblik 4: učbenik
za matematiko v četrtem razredu osnovne šole. 2. izd. Ljubljana: Rokus.
442
osnovne šole izvede s pomočjo dveh trikotnikov (Paić idr. 2014a; Paić idr.
2014b). V višjih razredih se pri načrtovanju trikotnikov in štirikotnikov prav
tako uporabljata dva trikotnika (Paić idr. 2020). Geotrikotnik za poučevanje
ni uradno uveden, pri pouku geometrije uporabljajo kotomer, šestilo ter dva
trikotnika oz. ravnilo in trikotnik.
Sklep
Na podlagi pregledanih učbenikov in pogovorov z učiteljicami sklepamo, da
bi moralo učenje in poučevanje geometrije v bodoče ohraniti nekatere ele-
mente, ki so bili pri poučevanju in posledično v učbenikih prisotni že v prvi
polovici 20. stoletja. Učitelji bi morali učencem predstaviti tudi uporabo »tra-
dicionalnega« geometrijskega orodja in ga povezati z uporabo digitalne teh-
nologije. Menimo, da je raba samo geotrikotnika omejujoča. Nedvomno so
potrebne dodatne raziskave, ki bi temeljito raziskale, kako uporaba geotri-
kotnika vpliva na učenčevo razumevanje geometrijskih pojmov, kot sta npr.
vzporednost in pravokotnost. V prihodnje bi bilo smiselno raziskati, ali upo-
raba tradicionalnega geometrijskega orodja prispeva k boljšemu razumeva-
nju geometrijskih pojmov in konstrukcij kot uporaba geotrikotnika.
Smiselno je, da učencem pokažemo različne možnosti načrtovanja in jim
pojasnimo, katere lastnosti pri tem upoštevamo. V luči prenove učnih načr-
tov je smiselno razmisliti o priporočilu in opredelitvi uporabe izbranega ge-
ometrijskega orodja ter o tem, kdaj in kako učencem predstaviti ustrezno
konstrukcijo oz. načrtovanje pravokotnic ter vzporednic po pravilih evklid-
ske geometrije. Hkrati bi bilo dobro razmisliti o uporabi klasičnih kotomerov
(polkrožnih ali okroglih), saj bi lahko njihova uporaba prispevala k boljšemu
razumevanju pojma kot.
Literatura
Adelabu, F. M., M. Makgato in M. S. Ramaligela. 2019. »The Importance of Dyna-
mic Geometry Computer Software on Learners’ Performance in Geome-
try.« Electronic Journal of E-Learning 17 (1): 52–63.
Baltus, C. 2020. »The Geometry of Euclid’s Elements.« V Collineations and Conic
Sections, uredil C. Baltus, 31–43. Cham: Springer.
Berk, J., J. Draksler in M. Robič. 2006. Skrivnosti števil in oblik 6: učbenik za mate-
matiko v 6. razredu osnovne šole. Ljubljana: Rokus.
Branc, E., ur. 1947. Geometrija za nižje razrede srednjih šol. D. 1. Ljubljana: Državna
založba Slovenije.
Centa, N., J. Frigelj, M. Rakun Beber in V. Kožuh. 2009. Igra števil in oblik 4: učbenik
za matematiko v četrtem razredu osnovne šole. 2. izd. Ljubljana: Rokus.
442