Page 447 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 447
Vizualizacija geometrijskih konceptov
nekoč in danes: stališča učiteljev
glede rabe dinamične geometrije
pri pouku matematike

Sanela Hudovernik
Univerza na Primorskem
sanela.mesinovic@pef.upr.si

Prostorske veščine začnemo razvijati že kmalu po rojstvu. V nekaterih pokli-
cih, kot so fotograf, grafični oblikovalec, arhitekt, likovni umetnik, kartograf,
gradbeni inženir, kirurg, fizik itn., so prostorske zmožnosti temeljne za njihovo
uspešno opravljanje. Nekoč smo lahko prostorske predstave razvijali z opazo-
vanjem in manipulacijo konkretnih objektov, slik in skic ter s konstrukcijami s
svinčnikom in šestilom, kar je bilo pogosto zelo zamudno. Sodobna tehnolo-
gija pa ponuja dinamične programe, ki nam omogočajo interaktivno manipu-
lacijo objektov ter so z vidika uporabe v primerjavi s fizičnimi manipulacijami
učinkovitejši. Glede na to, da je uporaba tehnologije v izobraževanju odvisna
od učiteljev in da jo slovenski učitelji pri pouku izkoriščajo v manjši meri v pri-
merjavi z učitelji v drugih državah, je bil namen raziskave, predstavljene v pri-
spevku, ugotoviti, kakšna so stališča osnovnošolskih učiteljev 2. in 3. vzgojno-
izobraževalnega obdobja glede rabe dinamičnih programov pri pouku geo-
metrije. Na podlagi rezultatov, ki smo jih pridobili z anketnim vprašalnikom,
pri izpolnjevanju katerega je sodelovalo 117 učiteljev, ugotavljamo, da dobra
tretjina respondentov ne uporablja dinamičnih programov pri pouku geome-
trije in da je raba teh programov odvisna od izobrazbe učiteljev ter od stopnje,
na kateri učitelji poučujejo. Večina učiteljev, ki pri pouku matematike uporab-
lja dinamično geometrijo, se zaveda prednosti njene uporabe in ima pozitiven
odnos do teh programov. Anketiranci, ki pri poučevanju niso še nikoli upora-
bljali dinamične geometrije, imajo ravno tako pozitiven odnos do tehnologije
in njene rabe pri pouku matematike. Kljub temu k pouku matematike še vedno
pristopajo tradicionalno.
Ključne besede: matematika, geometrija, vizualizacija, dinamična geometrija

Uvod

Prostorske predstave nam omogočajo prepoznavanje predmetov in prizorov
ter določanje odnosov med predmeti. Pomagajo nam pri orientaciji v pro-
storu in na zemljevidu ter resnični svet ponazoriti z dvo- ali tridimenzional-

Istenič, A., M. Gačnik, B. Horvat, M. Kukanja Gabrijelčič, V. R. Kiswarday, M. Lebeničnik, M. Mezgec in M. Volk, ur.
2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-255-8.447-470
   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452