Page 544 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 544
Bardorfer, Kristina Krže, Ajda Troha in Lejla Bešić

Rezultati so pokazali, da so študenti v zadnjih nekaj tednih doživljali vese-
lje, ljubezen do bližnjih, optimizem in zadovoljstvo, predvsem zaradi pove-
zanosti s svojimi bližnjimi in prazničnega božično-novoletnega vzdušja. Na
študijskem področju so doživljali ponos zaradi lastnih akademskih uspehov.
Hkrati so doživljali tudi žalost, jezo in razočaranje, utrujenost ter otopelost,
pri čemer pa so kot razlog najpogosteje navajali stres zaradi študijskih obre-
menitev ob prihajajočem izpitnem obdobju. Na splošno so študenti, ki so
sodelovali v naši raziskavi, zadovoljni z življenjem, k čemur znatno pripomo-
rejo aktivno udejstvovanje v prostočasnih aktivnostih, kakovostni odnosi z
bližnjimi in uspešnost pri študiju. Na področju psihološkega blagostanja so
poročali o relativni avtonomnosti predvsem pri organizaciji obveznosti in od-
ločanju o le-teh. Z družinskimi člani, s prijatelji in partnerji gojijo kakovostne
odnose, s študenti sošolci pa imajo večinoma površinske. Občutek imajo, da
ne obvladujejo najbolje študijskega in širšega okolja, predvsem zaradi števil-
nih študijskih obremenitev in slabše organiziranosti. Kljub temu so mnenja,
da jim študij omogoča osebnostno rast preko pridobivanja znanja in kom-
petenc, na drugih področij pa se jim zdi, da se razvijajo v manjši meri. Na
splošno študenti menijo, da ima njihovo življenje smisel, razlog za to pa je nji-
hovo napredovanje pri študiju in doseganje zastavljenih (akademskih) ciljev.
Na področju socialnega blagostanja velja omeniti pomembno zaznavo štu-
dentov glede prispevanja k družbi tako zaradi narave njihove poklicne peda-
goške usmeritve kot tudi prostočasnih aktivnosti. Mnenja so, da sprejemajo
družbo in da tudi družba sprejema njih, da se v obstoječi širši družbi lahko
osebnostno razvijajo, vendar le do določene mere.

Pričujoča raziskava osvetljuje nekatere vidike subjektivnega blagostanja
slovenskih študentov, med katerimi se nam zdijo pomembni predvsem ti-
sti, ki so vezani na študij in fakulteto oz. univerzo. K višjemu blagostanju štu-
dentov bi, glede na rezultate naše raziskave, pripomogla predvsem pomoč
študentom pri razvijanju metakognitivnih strategij in pa zmanjšanje študij-
skih obveznosti z medpredmetnim povezovanjem. Glede na to, da študenti
s sošolci nimajo poglobljenih odnosov, kar je najverjetneje posledica dolgo-
trajnih varovalnih ukrepov med epidemijo covida-19, bi veljalo razmisliti tudi
o razširjanju možnosti neformalnega druženja in sodelovanja študentov, kjer
bi se ti medsebojno lahko povezali tudi na osebnejši ravni. Glede na ugoto-
vitve Irme Eloff, Sumari O’Neil in Kanengonija (2021), da visokošolski učitelji
tudi lahko v pomembni meri prispevajo k blagostanju študentov, in glede
na pričevanja študentov, ki so sodelovali v naši raziskavi, o nekorektnih ve-
denjih učiteljev bi veljalo slednje spodbuditi in opolnomočiti pri sporočanju
dostopnosti, podpore, kompetentnosti ter dobrohotnosti študentom.

544
   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549