Page 542 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 542
Bardorfer, Kristina Krže, Ajda Troha in Lejla Bešić
vajo nova zdravila, mirovniki, ki se borijo za svetovni mir, okoljevarstve-
niki itd.
Druga dimenzija socialnega blagostanja zajema sprejemanje družbe. Ve-
čina intervjuvanih študentov sprejemanje družbe razume kot sprejemanje
drugačnosti in različnosti ljudi, tudi odprtost do drugih kultur. Preko sodelo-
vanja s tujimi študenti ter potovanj in spoznavanja tujih ter neznanih kultur
si širijo obzorja, kar pripomore tudi k njihovi osebnostni rasti. Na splošno lju-
dem zaupajo in menijo, da ima večina ljudi pozitivne lastnosti.
Nekoliko manjše zaupanje smo pri intervjuvanih študentih zaznali v od-
nosu do nekaterih visokošolskih učiteljev. Poudarili so, da sta pri tem izre-
dnega pomena obojestransko sprejemanje in izkazovanje spoštovanja. V ko-
likor visokošolski učitelji ne izkazujejo spoštovanja, jih celo ponižujejo, ne
opravljajo korektno svojega dela in se postavljajo v nadredni položaj, obču-
tijo razočaranje in celo prezir.
Intervjuvani študenti tudi v celoti sprejemajo svoje sošolce, kljub temu, da
imajo z njimi večinoma površinske odnose in se družijo le pri skupnem delu
oz. na samih učnih urah. Teme, ki jih zasledujejo v pogovorih s sošolci, so
večinoma študijske in formalne narave, le redki so s sošolci stkali poglobljene
prijateljske vezi.
Tretja dimenzija socialnega blagostanja po Keyesu (2002 v Avsec, Kavčič
in Zager Kocjan 2022, 16) je socialna aktualizacija. Vsi intervjuvani študenti
so mnenja, da jim družba, vsaj do določene mere, omogoča osebnostno rast.
Izpostavili so, da fakulteta spodbuja samoaktualizacijo študentov na strokov-
nem področju, saj pridobivajo nova znanja in tudi praktične izkušnje ter raz-
vijajo želene kompetence. Na fakulteti jih tudi nasploh spodbujajo k prosto-
voljnemu delu in altruizmu, kar pripomore k njihovi samoaktualizaciji in raz-
vijanju poklicne identitete pedagogov. Poleg tega jim sama univerza nudi
tudi karierno svetovanje in možnost delovanja v obštudijskih dejavnostih,
za katere smo že omenili, da v precejšnji meri pripevajo k občutku osebno-
stne rasti. Kot študenti imajo tudi možnost izobraževanja na drugih področjih
po dostopnejših cenah v primerjavi z delovno aktivnim prebivalstvom. Skle-
nemo lahko, da so intervjuvani študenti na splošno mnenja, da jim družba
sicer omogoča samoaktualizacijo in razvoj na različnih področjih, poudarili
pa so, da je pri tem, ali bo vse navedene možnosti osebnega in profesional-
nega razvoja tudi izkoristil, veliko odvisno tudi od posameznika, njegove la-
stne iniciativnosti in vložene energije.
Ožja družba in fakulteta mi omogočata ogromno prostora za osebno-
542
vajo nova zdravila, mirovniki, ki se borijo za svetovni mir, okoljevarstve-
niki itd.
Druga dimenzija socialnega blagostanja zajema sprejemanje družbe. Ve-
čina intervjuvanih študentov sprejemanje družbe razume kot sprejemanje
drugačnosti in različnosti ljudi, tudi odprtost do drugih kultur. Preko sodelo-
vanja s tujimi študenti ter potovanj in spoznavanja tujih ter neznanih kultur
si širijo obzorja, kar pripomore tudi k njihovi osebnostni rasti. Na splošno lju-
dem zaupajo in menijo, da ima večina ljudi pozitivne lastnosti.
Nekoliko manjše zaupanje smo pri intervjuvanih študentih zaznali v od-
nosu do nekaterih visokošolskih učiteljev. Poudarili so, da sta pri tem izre-
dnega pomena obojestransko sprejemanje in izkazovanje spoštovanja. V ko-
likor visokošolski učitelji ne izkazujejo spoštovanja, jih celo ponižujejo, ne
opravljajo korektno svojega dela in se postavljajo v nadredni položaj, obču-
tijo razočaranje in celo prezir.
Intervjuvani študenti tudi v celoti sprejemajo svoje sošolce, kljub temu, da
imajo z njimi večinoma površinske odnose in se družijo le pri skupnem delu
oz. na samih učnih urah. Teme, ki jih zasledujejo v pogovorih s sošolci, so
večinoma študijske in formalne narave, le redki so s sošolci stkali poglobljene
prijateljske vezi.
Tretja dimenzija socialnega blagostanja po Keyesu (2002 v Avsec, Kavčič
in Zager Kocjan 2022, 16) je socialna aktualizacija. Vsi intervjuvani študenti
so mnenja, da jim družba, vsaj do določene mere, omogoča osebnostno rast.
Izpostavili so, da fakulteta spodbuja samoaktualizacijo študentov na strokov-
nem področju, saj pridobivajo nova znanja in tudi praktične izkušnje ter raz-
vijajo želene kompetence. Na fakulteti jih tudi nasploh spodbujajo k prosto-
voljnemu delu in altruizmu, kar pripomore k njihovi samoaktualizaciji in raz-
vijanju poklicne identitete pedagogov. Poleg tega jim sama univerza nudi
tudi karierno svetovanje in možnost delovanja v obštudijskih dejavnostih,
za katere smo že omenili, da v precejšnji meri pripevajo k občutku osebno-
stne rasti. Kot študenti imajo tudi možnost izobraževanja na drugih področjih
po dostopnejših cenah v primerjavi z delovno aktivnim prebivalstvom. Skle-
nemo lahko, da so intervjuvani študenti na splošno mnenja, da jim družba
sicer omogoča samoaktualizacijo in razvoj na različnih področjih, poudarili
pa so, da je pri tem, ali bo vse navedene možnosti osebnega in profesional-
nega razvoja tudi izkoristil, veliko odvisno tudi od posameznika, njegove la-
stne iniciativnosti in vložene energije.
Ožja družba in fakulteta mi omogočata ogromno prostora za osebno-
542