Page 280 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 280
psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi
njimi. To lahko velja tudi za športne psihologe, ki sodelujejo s športniki.
Čeprav neka bazična identifikacija s slednjimi ne povzroča vedno težav,
lahko povzroči pristranskost in izgubo objektivnosti do njih ter zmanjša-
nje lastne strokovnosti/kompetentnosti (Etzel in Skvarla, 2017).
Športni psihologi morajo biti previdni, da ne pridejo v konflikt inte-
resov. S tem ko želijo sebi olajšati delo in javno objavijo, s kom delajo, ško-
dujejo športniku. Treba se je zavedati, da je že samo informacija o tem, da
nekdo dela s športnim psihologom ali ne, športnikova osebna informaci-
ja – torej jo lahko posreduje samo športnik sam. Tovrstna samopromocija
v tem primeru namreč služi zgolj psihologu, ki se promovira, in ne špor-
tniku (Meninger, 2019).
1. primer
Zelo uspešna športnica je v intervjuju sama poimensko pove-
dala, s katero športno psihologinjo dela. O tem sta se pogovori-
li s psihologinjo in športnica se je strinjala, da lahko psihologi-
nja objavi njeno izjavo ali da pove (npr. v kakšnem intervjuju),
da dela z njo (torej jo razbremeni načela zaupnosti). Dilema, ki
se v tem primeru pojavi, je v tem, ali je bil na športnico usmer-
jen posredni pritisk, da to mora narediti, saj bi se v nasprotnem
primeru njun odnos lahko spremenil.
2. primer
Po uspehu reprezentance v studio RTV povabijo športnega psi-
hologa. Ta v intervjuju govori o športnikih, s katerimi ne sodelu-
je, pri tem jih sicer zelo pozitivno opisuje, vendar jih vrednoti in
razlaga različne vidike njihove psihološke pripravljenosti (npr.
motivacije) ter njihovo osebnost. Nihče od športnikov mu ni dal
pisnega dovoljenja, da na kakršen koli način govori o njihovih
osebnih stvareh (kot so npr. osebnost, vrednote). Ker hkrati ne
pove, da s temi športniki v resnici ne sodeluje, ustvarja tudi laž-
no podobo o sebi in torej izvaja manipulativno samopromocijo.
278