Page 517 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 517
III.5 ∙ etika v ustvarjanju medijskih vsebin za otroke in mlade
10. predstavlja vso paleto raznolikosti (medgeneracijske, spolne,
kulturne, verske) in spodbuja njeno sprejemanje;
11. v skladu z otrokovim in mladostnikovim čustvenim, socialnim
ter miselnim razvojem (tudi uči, očiščuje strahov, nakazuje mo-
žne rešitve težav ali jih pomaga iskati);
12. sledi sodobnim trendom ustvarjanja za otroke;
13. vključuje uporabo multimedijskih možnosti v vsebinskem in
tehnološkem smislu;
14. zabaven, s poznavanjem razvojnih zakonitosti humorja otroke
spravlja v smeh;
15. ustvarjalcem v veselje.
V skladu s Kodeksom dela v programih za otroke in mlade ustvarjamo
redne in priljubljene oddaje, v katerih nastopajo tudi otroški voditelji in
igralci, ob tem pa se nam nenehno postavljajo etične dileme, saj si želi-
mo, da bi bilo naše delo tudi v dobrobit naših mladih nastopajočih.
Primer 5
Delo na otroški oddaji Firbcologi od urednice zahteva veliko
mero prilagajanja, sprejemanja in učinkovitega dela z otroki,
saj ima v vsaki sezoni 15 otrok, ki jih izbere na avdiciji in z njimi
ustvarja vse leto. Urednica je odgovorna za kakovostno oddajo,
to pa lahko doseže samo z ustreznim delom z otroškimi vodi-
telji. Pol leta jih na snemanjih na terenu spoznava, se o njih uči,
jih vidi v različni vlogah, da jih lahko potem premišljeno razpo-
redi v scenarije glede na njihove sposobnosti in interese. Ure-
dnici je na prvem mestu končni izdelek – oddaja, ki pa je dobra
le, če so ustvarjeni pogoji, v katerih otroški voditelji dajo vse od
sebe. Studijsko snemanje poteka strnjeno, večina otrok je ves
teden v studiu in se pripravlja za nastop v posameznih prizorih
oddaj. Otroci podobno kot na kakšnem poletnem taboru obli-
kujejo zelo specifično skupinsko dinamiko, v kateri se pojavlja-
jo vsa možna čustva in se oblikujejo različni odnosi. Toda ti ot-
roci morajo biti v trenutku, ko jih režiser pokliče pred kamero,
osredotočeni samo na besedilo, ki so se ga učili, in na svojo igro
v posameznem prizoru. Da zmoremo to zahtevno delo z otro-
ki, predvsem pa, da jih podpremo pri tem, da dajo na snemanju
vse od sebe, vsako leto k projektu povabimo študenta psiholo-
gije, ki postane njihov spremljevalec in skrbi za to, da dinamika
515