Page 517 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 517

III.5 ∙ etika v ustvarjanju medijskih vsebin za otroke in mlade

            10.  predstavlja vso paleto raznolikosti (medgeneracijske, spolne,
                 kulturne, verske) in spodbuja njeno sprejemanje;
            11.  v skladu z otrokovim in mladostnikovim čustvenim, socialnim
                 ter miselnim razvojem (tudi uči, očiščuje strahov, nakazuje mo-
                 žne rešitve težav ali jih pomaga iskati);
            12.  sledi sodobnim trendom ustvarjanja za otroke;
            13.  vključuje uporabo multimedijskih možnosti v vsebinskem in
                 tehnološkem smislu;
            14.  zabaven, s poznavanjem razvojnih zakonitosti humorja otroke
                 spravlja v smeh;
            15.  ustvarjalcem v veselje.
                 V skladu s Kodeksom dela v programih za otroke in mlade ustvarjamo
            redne in priljubljene oddaje, v katerih nastopajo tudi otroški voditelji in
            igralci, ob tem pa se nam nenehno postavljajo etične dileme, saj si želi-
            mo, da bi bilo naše delo tudi v dobrobit naših mladih nastopajočih.


                 Primer 5

                 Delo na otroški oddaji Firbcologi od urednice zahteva veliko
                 mero prilagajanja, sprejemanja in učinkovitega dela z otroki,
                 saj ima v vsaki sezoni 15 otrok, ki jih izbere na avdiciji in z njimi
                 ustvarja vse leto. Urednica je odgovorna za kakovostno oddajo,
                 to pa lahko doseže samo z ustreznim delom z otroškimi vodi-
                 telji. Pol leta jih na snemanjih na terenu spoznava, se o njih uči,
                 jih vidi v različni vlogah, da jih lahko potem premišljeno razpo-
                 redi v scenarije glede na njihove sposobnosti in interese. Ure-
                 dnici je na prvem mestu končni izdelek – oddaja, ki pa je dobra
                 le, če so ustvarjeni pogoji, v katerih otroški voditelji dajo vse od
                 sebe. Studijsko snemanje poteka strnjeno, večina otrok je ves
                 teden v studiu in se pripravlja za nastop v posameznih prizorih
                 oddaj. Otroci podobno kot na kakšnem poletnem taboru obli-
                 kujejo zelo specifično skupinsko dinamiko, v kateri se pojavlja-
                 jo vsa možna čustva in se oblikujejo različni odnosi. Toda ti ot-
                 roci morajo biti v trenutku, ko jih režiser pokliče pred kamero,
                 osredotočeni samo na besedilo, ki so se ga učili, in na svojo igro
                 v posameznem prizoru. Da zmoremo to zahtevno delo z otro-
                 ki, predvsem pa, da jih podpremo pri tem, da dajo na snemanju
                 vse od sebe, vsako leto k projektu povabimo študenta psiholo-
                 gije, ki postane njihov spremljevalec in skrbi za to, da dinamika


                                                                              515
   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522