Page 518 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 518

psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi

                 v zakulisju snemanja ne ovira njegovega poteka in kakovo-
                 sti. Spremljevalec je tudi nenehno v stiku z urednico oddaje, ki
                 mora biti obveščena o vsem dogajanju, da se lahko skupaj z rež-
                 iserjem sproti odloča, kako bo snemanje potekalo.
                 V otroških oddajah pogosto sodelujejo otroci kot voditelji ali igral-
            ci. Izberemo jih na avdicijah, ki za nas vedno predstavljajo etično dilemo,
            saj se zavedamo, da se otroci, ki jih zavrnemo, ne počutijo dobro. Ker ne
            vemo, kako se na to situacijo odzovejo njihovi starši in kako jim predsta-
            vijo našo zavrnitev, se nam zdi pomembno, da opravimo naše delo kar se
            da z občutkom do otrokovih potreb in želja. Vse sodelavke uredništva k
            avdicijam pristopamo na podoben način: do otrok smo prijazne in spod-
            budne, ne postavljamo jih pred nepričakovane in neustrezne izzive, po-
            hvalimo jih, se jim zahvalimo za pogum in jim na primeren način po-
            vemo, koliko otrok se je prijavilo in koliko jih bomo izbrali. Na ta način
            želimo doseči, da bi jim avdicija ostala v spominu kot prijetna izkušnja
            in bi jih opogumila tudi za druge podobne preizkušnje. Da je naš namen
            dosežen, nam pogosto sporočijo starši ali pa celo sami otroci, ki se znova
            vrnejo k nam na kakšno drugo avdicijo.
                 Pred podobno etično dilemo smo tudi ob koncu sezone, ko se od ot-
            rok, ki so sodelovali pri snemanju oddaj, poslovimo. Zaradi našega nači-
            na dela z otroki je za slednje izkušnja snemanja praviloma izjemna in nav-
            dušujoča, zato se težko poslovijo od vrstnikov, s katerimi so nastopali, in
            ekipe, ki je skrbela za njih. Težko je tudi ekipi, hkrati pa vemo, da je tako
            prav, saj smo jim dali edinstveno izkušnjo, ki je ne bodo nikoli pozabili in
            jih bo zelo verjetno oblikovala v kasnejšem življenju. Zato jim dovolimo,
            da izrazijo vsa svoja čustva in jih pri tem vidimo ter slišimo. Naša nalo-
            ga pa je ustvariti novo sezono oddaje in vanjo povabiti nove otroke. Želi-
            mo dati priložnost čim večjemu številu otrok, vedno znova smo radoved-
            ni, koga bomo spoznali v novem krogu.

                 Zaključek

            Digitalni mediji so eden izmed ključnih dejavnikov razvoja današnjih ot-
            rok. Navzoči so v vsakem domu in zavzemajo pomemben del družinske
            dinamike. Njihov vpliv na družino je odvisen od mnogih dejavnikov, dru-
            žinske gledalne navade pa se spontano prenašajo na otroke.
                 Prve korake v svet medijev otrok naredi v spremstvu odraslih, ki
            spremljajo njegov razvoj in mu ponujajo vsebine, ki jih bo z njihovo po-
            močjo lahko razumel in sprejel (Charlton, 2004). Tako se začne razvoj


            516
   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523