Page 516 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 516

psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi

                 Etični dilemi:
                 Kako prikazovati otroke in mlade kot voditelje ter igralce
                 v programih za otroke in mlade?
                 Kako delati z otroki in mladimi na snemanjih?
            Ti dve področji združujemo zato, ker sta neločljivo povezani, predvsem
            pa sta zelo specifično vezani na delo našega uredništva in nista posebej
            obravnavani v nobenem pravilniku. Zato smo skozi leta dela z otroki, pri
            druženjih in izmenjavi izkušenj s kolegi iz tujine, prebiranju strokovnih
            člankov in udejanjanju teorije v praksi, sami napisali kodeks dela, ki ga
            spoštujemo in ga nenehno preizprašujemo ter osvežujemo. Nastal je kot
            odraz našega odnosa do dela in naše ciljne publike ter nam služi kot ne-
            nehen opomin, kako je naše delo čudovit privilegij in velika odgovornost.

                 Kodeks dela v uredništvu otroških in mladinskih oddaj

            Skozi leta dela ter izkušenj se je v uredništvu otroških in mladinskih od-
            daj oblikoval kodeks dela, ki temelji na mednarodno sprejetih dokumen-
            tih, določilih in kriterijih.
                 V uredništvu otroških in mladinskih oddaj TV Slovenija pri delu za
            otroke in mlade skrbimo, da (je) naš program (RTV Slovenija b. l.a):

            1.   ohranja integriteto otrok in mladih (spoštljivost do nastopajo-
                 čih in do gledalcev);
            2.   v procesu dela z otroki in mladimi upošteva stopnjo otrokovega
                 ali mladostnikovega razvoja, vsakodnevnega življenjskega rit-
                 ma vsakega posameznika ter šolskega koledarja:
            3.   primeren dojemanju in razumevanju ciljne publike;
            4.  navdihuje, krepi samopodobo in otrokom ter mladim pomaga pri-
                 dobivati pozitivne izkušnje (tako gledalcem kot nastopajočim);
            5.   predstavlja raznolike vsebine z vseh področij, skladno s predšol-
                 skim in šolskim učnim načrtom;
            6.   vzpodbuja otroke, da postavljajo vprašanja;
            7.   utrjuje vrednote slovenskega jezika, narodove kulture in
                 dediščine;
            8.   vzpodbuja zdrav odnos do narave in okolja ter uči temeljnih ko-
                 rakov za ohranjanje narave;
            9.   vključuje vse žanre in v vseh žanrih predstavlja etične vrednote
                 ter verodostojne medosebne odnose;


            514
   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521