Page 516 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 516
psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi
Etični dilemi:
Kako prikazovati otroke in mlade kot voditelje ter igralce
v programih za otroke in mlade?
Kako delati z otroki in mladimi na snemanjih?
Ti dve področji združujemo zato, ker sta neločljivo povezani, predvsem
pa sta zelo specifično vezani na delo našega uredništva in nista posebej
obravnavani v nobenem pravilniku. Zato smo skozi leta dela z otroki, pri
druženjih in izmenjavi izkušenj s kolegi iz tujine, prebiranju strokovnih
člankov in udejanjanju teorije v praksi, sami napisali kodeks dela, ki ga
spoštujemo in ga nenehno preizprašujemo ter osvežujemo. Nastal je kot
odraz našega odnosa do dela in naše ciljne publike ter nam služi kot ne-
nehen opomin, kako je naše delo čudovit privilegij in velika odgovornost.
Kodeks dela v uredništvu otroških in mladinskih oddaj
Skozi leta dela ter izkušenj se je v uredništvu otroških in mladinskih od-
daj oblikoval kodeks dela, ki temelji na mednarodno sprejetih dokumen-
tih, določilih in kriterijih.
V uredništvu otroških in mladinskih oddaj TV Slovenija pri delu za
otroke in mlade skrbimo, da (je) naš program (RTV Slovenija b. l.a):
1. ohranja integriteto otrok in mladih (spoštljivost do nastopajo-
čih in do gledalcev);
2. v procesu dela z otroki in mladimi upošteva stopnjo otrokovega
ali mladostnikovega razvoja, vsakodnevnega življenjskega rit-
ma vsakega posameznika ter šolskega koledarja:
3. primeren dojemanju in razumevanju ciljne publike;
4. navdihuje, krepi samopodobo in otrokom ter mladim pomaga pri-
dobivati pozitivne izkušnje (tako gledalcem kot nastopajočim);
5. predstavlja raznolike vsebine z vseh področij, skladno s predšol-
skim in šolskim učnim načrtom;
6. vzpodbuja otroke, da postavljajo vprašanja;
7. utrjuje vrednote slovenskega jezika, narodove kulture in
dediščine;
8. vzpodbuja zdrav odnos do narave in okolja ter uči temeljnih ko-
rakov za ohranjanje narave;
9. vključuje vse žanre in v vseh žanrih predstavlja etične vrednote
ter verodostojne medosebne odnose;
514