Page 514 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 514

psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi

                 Etična dilema:
                 Kako na primeren način poročati o otrocih in mladih
                 v programih za otroke in mlade
            Na tem mestu lahko govorimo predvsem o lastnih programih, v katerih
            poročamo o otrocih in mladih. Takšen primer je redna tedenska infor-
            mativna oddaja za mlade Infodrom, ki je nastala po vzoru podobnih oddaj
            po Evropi in je edina informativna oddaja za mlade v slovenskem prosto-
            ru. Priprave na začetek njenega predvajanja so trajale več kot leto dni, saj
            smo se želeli temeljito pripraviti in naučiti, kako vsakodnevne informa-
            cije, tudi težke in strašljive, sporočiti mladim na način, da jih bodo razu-
            meli in jih ne bodo prestrašile, temveč spodbujale k razmisleku in aktiv-
            nemu ukrepanju.
                 V oddaji so vsi novinarski prispevki predstavljeni skozi oči otrok,
            želimo slišati njihovo mnenje in razmišljanje, odrasle pa vključimo kot
            podporo oz. za razlago in opolnomočenje ob posameznih dogodkih oz.
            dejavnostih. Pri delu na  Infodromu še posebej skrbno sledimo  Smerni-
            cam za poročanje o otrocih (2014), še posebej skrbi za otrokovo korist in
            dostojanstvo, varstvu  osebnih  podatkov,  soglasju  otrok  in  skrbnikov,
            ustreznim in premišljenim pogovorom z otrokom, pomenu za vsakdanje
            ter občutljive življenjske situacije. Predvsem pri teh zadnjih si vzamemo
            še posebej veliko časa za premislek in strokovni posvet.


                 Primer 3
                 Srečali smo se z dilemo, kako pristopiti k poročanju o samomo-
                 ru osnovnošolke, ki je pretresel Slovenijo. Zavedali smo se, da
                 moramo o tem v aktualni oddaji spregovoriti tudi mi, saj so se
                 mladi o tem veliko pogovarjali. Spremljali smo poročanje odra-
                 slih medijev, ki so iz tragičnega dogodka naredili manjšo ali več-
                 jo zgodbo, pri tem pa večinoma niso upoštevali navodil strokov-
                 njakov s področja preprečevanja samomorov, ki so opozarjali, da
                 ima lahko neustrezno poročanja tudi tragične posledice.


                 Po posvetovanju s strokovnjaki smo o težki temi spregovorili na na-
            čin, da smo podali informacijo o dogodku, ob tem pa takoj skušali odgo-
            voriti na številna vprašanja otrok, ki so prihajala v uredništvo oddaje, in
            ponuditi podporo ter pomoč ob morebitnih stiskah. Na podoben način
            se vedno znova hitro in učinkovito odzovemo na zahtevne dogodke, ki


            512
   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519