Page 515 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 515

III.5 ∙ etika v ustvarjanju medijskih vsebin za otroke in mlade

            vplivajo tudi na mlade. Pri tem nam je resnično v pomoč nenehna komu-
            nikacija z našimi gledalci, saj tako izvemo, kaj jih zanima in skrbi, in se
            jim lahko na tak način najbolje približamo.
                 Za poročanje o samomoru sicer obstajajo smernice Svetovne zdra-
            vstvene organizacije in Mednarodne zveze za preprečevanje samomora,
            ki so bile leta 2010 prevedene in prirejene tudi pri nas (Roškar idr., 2010).
            Te opozarjajo, da (senzacionalistično) poročanje lahko vodi v posnema-
            nje, zato je vsakršno prikazovanje teh vsebin še posebej problematično.

                 Primer 4

                 Tudi na situacijo medvrstniškega nasilja, ki je pretresel javnost,
                 smo se v okviru Infodroma želeli odzvali hitro, učinkovito in pre-
                 mišljeno. Spremljali smo širjenje informacij po medijih in spletu
                 in si tudi s pomočjo strokovnjakov skušali oblikovati ustrezno
                 stališče o situaciji ter sestaviti primeren odziv. Mladi so na-
                 mreč informacije spremljali, komentirali in delili, ob tem pa se
                 jim je postavljala vrsta vprašanj, ki so jih naslovili tudi na naše
                 uredništvo.


                 Obvestiti smo jih želeli predvsem o neustreznem odzivu medijev oz.
            neupoštevanju Smernic za poročanje o otrocih (2014). Nikakor nismo želeli
            zmanjšati teže neprimernega in nesprejemljivega ravnanja, želeli pa smo
            opozarjati, kakšen je neustrezen odziv medijev in s tem posredno jav-
            nosti na dogodek, ter opolnomočiti mlade, da bi v morebitnih podobnih
            situacijah ravnali družbeno odgovorno in empatično. Tudi za te prime-
            re obstajajo smernice, ki priporočajo omejeno medijsko poročanje o kriz-
            nih dogodkih; povzročitelji lahko namreč (tudi negativno) pozornost do-
            življajo kot nagrado, hkrati pa to daje povod za posnemanje (Odeljenje za
            psihologiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu, 2023).
                 Podobne situacije se pri našem delu pojavljajo nenehno, tedensko jih
            obdelujemo v oddaji, pa vendar se vsaki posamezni posvetimo, se o njej
            pogovarjamo, razmišljamo in tudi s pomočjo stroke iščemo najboljše mo-
            žne načine obveščanja naše mlade publike.










                                                                              513
   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520