Page 515 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 515
III.5 ∙ etika v ustvarjanju medijskih vsebin za otroke in mlade
vplivajo tudi na mlade. Pri tem nam je resnično v pomoč nenehna komu-
nikacija z našimi gledalci, saj tako izvemo, kaj jih zanima in skrbi, in se
jim lahko na tak način najbolje približamo.
Za poročanje o samomoru sicer obstajajo smernice Svetovne zdra-
vstvene organizacije in Mednarodne zveze za preprečevanje samomora,
ki so bile leta 2010 prevedene in prirejene tudi pri nas (Roškar idr., 2010).
Te opozarjajo, da (senzacionalistično) poročanje lahko vodi v posnema-
nje, zato je vsakršno prikazovanje teh vsebin še posebej problematično.
Primer 4
Tudi na situacijo medvrstniškega nasilja, ki je pretresel javnost,
smo se v okviru Infodroma želeli odzvali hitro, učinkovito in pre-
mišljeno. Spremljali smo širjenje informacij po medijih in spletu
in si tudi s pomočjo strokovnjakov skušali oblikovati ustrezno
stališče o situaciji ter sestaviti primeren odziv. Mladi so na-
mreč informacije spremljali, komentirali in delili, ob tem pa se
jim je postavljala vrsta vprašanj, ki so jih naslovili tudi na naše
uredništvo.
Obvestiti smo jih želeli predvsem o neustreznem odzivu medijev oz.
neupoštevanju Smernic za poročanje o otrocih (2014). Nikakor nismo želeli
zmanjšati teže neprimernega in nesprejemljivega ravnanja, želeli pa smo
opozarjati, kakšen je neustrezen odziv medijev in s tem posredno jav-
nosti na dogodek, ter opolnomočiti mlade, da bi v morebitnih podobnih
situacijah ravnali družbeno odgovorno in empatično. Tudi za te prime-
re obstajajo smernice, ki priporočajo omejeno medijsko poročanje o kriz-
nih dogodkih; povzročitelji lahko namreč (tudi negativno) pozornost do-
življajo kot nagrado, hkrati pa to daje povod za posnemanje (Odeljenje za
psihologiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu, 2023).
Podobne situacije se pri našem delu pojavljajo nenehno, tedensko jih
obdelujemo v oddaji, pa vendar se vsaki posamezni posvetimo, se o njej
pogovarjamo, razmišljamo in tudi s pomočjo stroke iščemo najboljše mo-
žne načine obveščanja naše mlade publike.
513