Page 536 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 536

psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi

                 Primer dobre prakse poučevanja etike na področju
                 psihologije dela in organizacije

            Pri seminarju pri Psihologiji dela med drugim obravnavamo vprašanja
            diskriminacije pri delu in v povezavi z delom: oblike take diskriminacije;
            psihološke in sociološke teorije, ki razlagajo motive diskriminacije; oblike
            diskriminatornih ravnanj; razširjenost diskriminacije na trgu dela; po-
            vezanost diskriminacije z nasiljem na delu, primere dobre prakse prepre-
            čevanja diskriminacije v povezavi z delom v Sloveniji in tujini ter vlogo
            psihološke stroke pri tem. S študijami primerov poskušamo okrepiti re-
            fleksijo in samorefleksijo študentov.
                 Predstavljamo enega od primerov, ki jih obravnavamo v manjših sku-
            pinah (gre za problem etičnosti vodenja in prepoznavanja diskriminator-
            nih praks):


                 Blaž je zaposlen v administrativni podpori večjega svetovalnega
                 podjetja. Pogosto je nesramen do svojih sodelavcev in sodelavk,
                 jim daje zaničljive vzdevke za njihovim hrbtom, pripoveduje jim
                 neokusne šale in ima različne seksistične pripombe. Vid, njegov
                 nadrejeni, je bil že večkrat priča Blaževemu neustreznemu ve-
                 denju. Sodelavci imajo do Blaževega vedenja različen odnos, ne-
                 katerim se zdi zabaven, druge njegovo vedenje jezi. Vsi pa oce-
                 njujejo, da Vid ničesar ne ukrene, čeprav je seznanjen s situacijo.
                 Sanja, ki je v podjetju zaposlena šele nekaj tednov, se Vidu prito-
                 ži glede Blaževega opolzkega govora. Ta ji pove, da je Blaž dober
                 delavec, ki pomembno prispeva k uspešnosti podjetja, in da nje-
                 govi komentarji nič ne pomenijo.


                 Po predstavitvi primera se študenti v manjših skupinah pogovarjajo
            o naslednjih vprašanjih: (i) Kakšna je delovna situacija – na kratko jo pov-
            zemite, izpostavite relevantne elemente situacije oz. problema v njej. (ii)
            Gre v situaciji za diskriminatorna ravnanja Blaža? Lahko govorimo o dis-
            kriminaciji, če se je vodji pritožila le ena sodelavka, preostali sodelavci pa
            se drugače soočajo z Blaževim vedenjem? (iii) Kako bi moral ravnati Vid?
            Kako pa je ravnal? Kakšne posledice ima lahko Vidovo ravnanje za Sanjo,
            Blaža in kolektiv? (iv) Kakšen je namen Blaževih dejanj? Če njegovo ve-
            denje presojamo z vidika namena, ali še lahko govorimo o diskriminaci-
            ji? Obrazložite. (v) V podjetju ste zaposleni kot psiholog oz. psihologinja.
            Kako bi ravnali v taki situaciji? Z razpravo o tem primeru poskušamo pri


            534
   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541