Page 537 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 537

IV.1 ∙ poučevanje etike v študijskih programih oddelka za psihologijo ...

            študentih krepiti zmožnost prepoznavanja in preprečevanja diskrimina-
            cije v povezavi z delom, ki je dandanes v kadrovski praksi eden prisotnej-
            ših etičnih problemov, ki si jih psihološka stroka prizadeva preprečevati z
            implementacijo in izvajanjem objektivnih, zanesljivih ter veljavnih krite-
            rijev ocenjevanja in odločanja v povezavi z ljudmi pri delu.
                 Evalvacija predmeta je pokazala, da študenti take vsebine in oblike
            dela pozitivno sprejemajo in jih ocenjujejo kot uporabne. V študijskem
            letu 2018/2019 smo v sodelovanju s Slovensko filantropijo v okviru semi-
            narjev pri predmetih Psihologija dela in Kadrovska psihologija organizi-
            rali tudi posvet z delavnicami, na katerega smo povabili raziskovalce in
            visokošolske učitelje drugih disciplin oz. strok, ki so predstavili različ-
            ne teme, probleme in vprašanja glede diskriminacije v povezavi z delom.
            Študenti so v manjših skupinah pripravili plakate o razširjenosti, obli-
            kah, psihosocialnih posledicah in pristopih k preprečevanju diskrimina-
            cije v povezavi z delom.

                 Odprta vprašanja pri poučevanju etike
            Kljub temu da lahko tekom akademskega študija študente do neke mere
            senzibiliziramo za potencialne etične dileme v praksi in o njih razpravlja-
            mo, pa znanje o etičnem ravnanju še ne pomeni tudi dejanskega etičnega
            ravnanja v praksi. Kompetence za etično ravnanje se lahko v polni meri
            razvijejo šele, ko je posameznik izpostavljen vsakodnevnim delovnim si-
            tuacijam in z njimi kompleksnim etičnim dilemam. Zato ni mogoče priča-
            kovati, da bo magister psihologije usposobljen za samostojno spopadanje
            z etičnimi dilemami v katerem koli delovnem okolju. Po zaključku študi-
            ja se bo razvoj etičnih kompetenc moral nadaljevati in bo potekal vso ka-
            riero. Skrb za nadaljnje poučevanje etike in stalen strokovni razvoj na po-
            dročju etičnega ravnanja morajo po zaključku študija prevzeti strokovna
            združenja.


                 Zaključek
            Vsako področje, vsaka poddisciplina psihološke znanosti in stroke ima
            določene posebnosti analize potreb, opredeljevanja ciljev, ocenjevanja, ra-
            zvoja intervencij in njihove implementacije ter evalvacije doseženih ciljev.
            Skupen vsem področjem ali poddisciplinam pa je psihološki metodološki
            aparat, ki pa ni edini, ki določa (ne)etičnost delovanja psihologov. Preko
            predstavitve zamisli razvoja reflektivnih strokovnjakov smo želeli pou-
            dariti širši pomen poklicne etike. Ta zajema uporabo celotnega spektra


                                                                              535
   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542