Page 537 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 537
IV.1 ∙ poučevanje etike v študijskih programih oddelka za psihologijo ...
študentih krepiti zmožnost prepoznavanja in preprečevanja diskrimina-
cije v povezavi z delom, ki je dandanes v kadrovski praksi eden prisotnej-
ših etičnih problemov, ki si jih psihološka stroka prizadeva preprečevati z
implementacijo in izvajanjem objektivnih, zanesljivih ter veljavnih krite-
rijev ocenjevanja in odločanja v povezavi z ljudmi pri delu.
Evalvacija predmeta je pokazala, da študenti take vsebine in oblike
dela pozitivno sprejemajo in jih ocenjujejo kot uporabne. V študijskem
letu 2018/2019 smo v sodelovanju s Slovensko filantropijo v okviru semi-
narjev pri predmetih Psihologija dela in Kadrovska psihologija organizi-
rali tudi posvet z delavnicami, na katerega smo povabili raziskovalce in
visokošolske učitelje drugih disciplin oz. strok, ki so predstavili različ-
ne teme, probleme in vprašanja glede diskriminacije v povezavi z delom.
Študenti so v manjših skupinah pripravili plakate o razširjenosti, obli-
kah, psihosocialnih posledicah in pristopih k preprečevanju diskrimina-
cije v povezavi z delom.
Odprta vprašanja pri poučevanju etike
Kljub temu da lahko tekom akademskega študija študente do neke mere
senzibiliziramo za potencialne etične dileme v praksi in o njih razpravlja-
mo, pa znanje o etičnem ravnanju še ne pomeni tudi dejanskega etičnega
ravnanja v praksi. Kompetence za etično ravnanje se lahko v polni meri
razvijejo šele, ko je posameznik izpostavljen vsakodnevnim delovnim si-
tuacijam in z njimi kompleksnim etičnim dilemam. Zato ni mogoče priča-
kovati, da bo magister psihologije usposobljen za samostojno spopadanje
z etičnimi dilemami v katerem koli delovnem okolju. Po zaključku študi-
ja se bo razvoj etičnih kompetenc moral nadaljevati in bo potekal vso ka-
riero. Skrb za nadaljnje poučevanje etike in stalen strokovni razvoj na po-
dročju etičnega ravnanja morajo po zaključku študija prevzeti strokovna
združenja.
Zaključek
Vsako področje, vsaka poddisciplina psihološke znanosti in stroke ima
določene posebnosti analize potreb, opredeljevanja ciljev, ocenjevanja, ra-
zvoja intervencij in njihove implementacije ter evalvacije doseženih ciljev.
Skupen vsem področjem ali poddisciplinam pa je psihološki metodološki
aparat, ki pa ni edini, ki določa (ne)etičnost delovanja psihologov. Preko
predstavitve zamisli razvoja reflektivnih strokovnjakov smo želeli pou-
dariti širši pomen poklicne etike. Ta zajema uporabo celotnega spektra
535