Page 534 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 534

psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi

                 psihologov (Društvo psihologov Slovenije, 2019) in Mednarodnih
                 smernic za uporabo testov (Mednarodna komisija za teste, 2006),
                 Standardov slovenske kadrovske stroke (Slovenska kadrovska zve-
                 za, 2013) in Kodeksa etike kadrovskih strokovnjakov Slovenije (Slo-
                 venska kadrovska zveza, 2012);
            vi)  razvoja veščin refleksije, samorefleksije in nenehnega strokov-
                 nega izobraževanja preko različnih oblik dela. Poskušamo razvi-
                 jati strokovni miselni model, ki kot temeljno premiso vključuje
                 preprečevanje etičnih dilem preko vnaprejšnjega prepoznavanja
                 področij potencialnih etičnih težav ter razvoja občutljivosti na
                 etična in moralna vprašanja. Pri poučevanju etike upoštevamo
                 načelo izvajanja psihološke prakse v skladu z doseženo ravnjo
                 kompetenc.  Npr.,  dosledno  upoštevamo  in  spoštujemo  načelo
                 uporabe psihodiagnostičnih preizkusov izključno na drugosto-
                 penjskem študiju.
                 Reflektivnega  strokovnjaka  poskušamo  razvijati  skozi  vertikalo
            predmetov Katedre za PDO na obeh stopnjah študija. Pri predmetu Uvod
            v psihologijo dela in organizacije (1. letnik 1. stopnje) študenti spozna-
            jo model znanstvenik – praktik (Baker in Benjamin, 2000) v PDO. Pri
            predmetu Psihologija dela (3. letnik 1. stopnje) opišemo in razložimo inte-
            rakcijo posameznik – delovno okolje, analizo dela kot temeljno orodje za
            identificiranje značilnosti delovnega okolja in nadalje iz nje izhajajoče ka-
            drovske postopke za identificiranje kriterijev za izbor, ocenjevanje, vred-
            notenje ter nagrajevanje dela in izobraževanje zaposlenih. Poudarimo, da
            je treba za zagotovitev pravičnih in poštenih odločitev v odnosu do za-
            poslenih uporabiti znanstveno podprte pristope in pripomočke z ustre-
            zno napovedno veljavnostjo delovne uspešnosti ter motivacije za delo. Z
            vključevanjem vsebin, kot so usklajevanje dela in prostega časa, dostoj-
            nost dela in življenja, diskriminacija in nasilje v povezavi z delom ipd.,
            poskušamo študente senzibilizirati za vprašanja družbene odgovornosti
            in vlogo psihološke stroke pri tem. Pri Kadrovski psihologiji (1. letnik 2.
            stopnje) študenti poglobijo ta znanja in se v izvedbi kadrovskih postop-
            kov ter vlogi psihologa (npr. pri selekciji) na vajah tudi samostojno preiz-
            kusijo. Preko študija primerov iz slovenske prakse podrobno obravnavajo
            poklicno etiko psihologov, uporabo psiholoških ocenjevalnih pripomočk-
            ov, standarde poklicnega dela na področju kadrovanja in Zakon o varstvu
            osebnih podatkov (2007). V usmerjeni diskusiji razpravljamo o motiva-
            ciji za neetična vedenja, zakaj se je pomembno o (ne)etičnem ravnanju


            532
   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539