Page 9 - Enakost spolov: premisleki in izzivi
P. 9
en Štajnpihler Božič Pomen enakosti spolov v pravnem izobraževanju

Univerza v Ljubljani, Prispevek gradi na predpostavki, da je pravo eden od pomembnih mehanizmov,
Pravna fakulteta ki jih imamo na voljo pri uresničevanju prizadevanj za enakost spolov kot eno od
University of Ljubljana, aspirativnih prvin vključujoče družbe. Eden od dejavnikov, ki vplivajo na to, v ko-
Faculty of Law likšni meri je pravo v tej vlogi uspešno, je povezan z vprašanjem, kako pravo razu-
tilen.stajnpihler@pf.uni-lj.si mejo in uporabljajo tisti, ki z njim vsakodnevno poklicno rokujejo in ki jim je bilo
pravo kot eden od ključnih normativnih sistemov v današnji družbi – metaforično
Enakost spolov: rečeno – zaupano »v skrbstvo«. Z drugimi besedami, to so pravniki/-ce, ki pogosto
premisleki in izzivi nastopajo pod razosebljeno oznako pravna stroka. Osrednji kontekst, v katerem
Povzetki posveta o enakosti spolov se odvija institucionaliziran družbeni proces (re)produkcije pravne stroke, pa je
za vključujočo univerzo in družbo pravno izobraževanje. Nekdanji sodnik ameriškega zveznega vrhovnega sodišča
Koper, 15. november 2023 je nekoč pripomnil, da je pravo to, kar so pravniki, pravniki pa so to, kar iz njih
Gender Equality: naredijo pravne fakultete. Namen prispevka je osvetliti, kaj (lahko) pomeni inte-
Considerations and Challenges gracija enakosti spolov v kontekstu pravnega izobraževanja (pri nas), ter utrditi
Abstracts of the Symposium potrebo po naslavljanju raznolikih vprašanj, ki se odpirajo v zvezi s tem, zlasti v
on Gender Equality for an Inclusive luči dejstva, da se pravno izobraževanje pri nas na sploh redko znajde v središču
University and Society poglobljenih razprav, še toliko manj pa v povezavi z vprašanji spola in/ali enako-
Koper, 15 November 2023 sti.

Ključne besede: enakost spolov, pravno izobraževanje, pravniški poklici

The Significance of Gender Equality in Legal Education

This paper builds on the premise that law is an important mechanism available to
us in pursuing gender equality as one of the aspirational elements of an inclusive
society. One of the factors that influence the extent to which law is successful in
this role concerns the issue of how law is understood and used by those who deal
with it daily in a professional capacity and to whom law, as one of the key norma-
tive systems in contemporary society, has been – metaphorically speaking – en-
trusted to ‘nurture.’ In other words, I am referring to the legal profession. The cen-
tral context in which the institutionalised social process of the (re)production of
the legal profession takes place is legal education. A former judge of the Supreme
Court of the United States once remarked that the ‘law is what lawyers are’ and
that ‘lawyers are what the law schools make them.’ The purpose of this paper is
to shed light on mainstreaming gender into legal education (in Slovenia) and to
reinforce the need to address diverse issues that arise in this regard, especially
in light of the fact that legal education in Slovenia rarely finds itself at the cen-
tre of in-depth debates in general, and even less so in relation to gender and/or
equality issues.

Key words: gender equality, legal education, legal profession

https://doi.org/10.26493/978-961-293-295-4.2 9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14