Page 105 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 105
Sklepne misli
Pričujoče besedilo je nadaljevanje predhodne monografije z naslovom Kvali-
tativno pedagoško raziskovanje: od ideje do podatkov (Krmac in Cencič, 2022).
Tam so bili predstavljeni uvod v kvalitativno raziskovanje, npr. prve stopnje
procesa kvalitativnega raziskovanja, izbor oseb (udeležencev) ali sodelujočih
za vključitev v raziskavo, kar smo uporabili namesto pojma vzorec, poudarek
pa smo namenili procesu zbiranja kvalitativnih podatkov ter različnim tehni-
kam in pripomočkom pri tem zbiranju.
V tokratnem, nadaljevalnem besedilu se posvečamo urejanju podatkov,
glavni poudarek pa je na namenjen kvalitativni obdelavi podatkov. Predsta-
vljenih je sedem analiz kvalitativnih podatkov, ki se med seboj razlikujejo pa
tudi povezujejo: to so vsebinska analiza, semiotična analiza, hermenevtična
analiza, kvalitativna vsebinska analiza, tematska analiza, narativna analiza in
analiza diskurza. Različne analize so predstavljene z namenom pridobiva-
nja novega znanja in predstavitve možnosti izbire primerne analize ter nato
njene uporabe za raziskovalne namene. Nekaj pozornosti je namenjene tudi
vrstam kvalitativnih raziskav; posebej izpostavimo utemeljeno teorijo.
Posebni razdelki so namenjeni oblikovanju ugotovitev in poročila ter pred-
stavitvi procesa in rezultatov kvalitativne raziskave, knjigo pa zaključujemo s
poglavjema o ugotavljanju in zagotavljanju kakovosti kvalitativne raziskave
ter – izjemno pomembno vprašanje – etiki raziskovanja.
Ponavljamo misli iz sklepa prve knjige: upamo, da pričujoče besedilo pri-
speva k razvoju tako teorije kot prakse kvalitativnega raziskovanja na peda-
goškem področju.
105