Page 105 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 105

Sklepne misli







             Pričujoče besedilo je nadaljevanje predhodne monografije z naslovom Kvali-
             tativno pedagoško raziskovanje: od ideje do podatkov (Krmac in Cencič, 2022).
             Tam so bili predstavljeni uvod v kvalitativno raziskovanje, npr. prve stopnje
             procesa kvalitativnega raziskovanja, izbor oseb (udeležencev) ali sodelujočih
             za vključitev v raziskavo, kar smo uporabili namesto pojma vzorec, poudarek
             pa smo namenili procesu zbiranja kvalitativnih podatkov ter različnim tehni-
             kam in pripomočkom pri tem zbiranju.
               V tokratnem, nadaljevalnem besedilu se posvečamo urejanju podatkov,
             glavni poudarek pa je na namenjen kvalitativni obdelavi podatkov. Predsta-
             vljenih je sedem analiz kvalitativnih podatkov, ki se med seboj razlikujejo pa
             tudi povezujejo: to so vsebinska analiza, semiotična analiza, hermenevtična
             analiza, kvalitativna vsebinska analiza, tematska analiza, narativna analiza in
             analiza diskurza. Različne analize so predstavljene z namenom pridobiva-
             nja novega znanja in predstavitve možnosti izbire primerne analize ter nato
             njene uporabe za raziskovalne namene. Nekaj pozornosti je namenjene tudi
             vrstam kvalitativnih raziskav; posebej izpostavimo utemeljeno teorijo.
               Posebni razdelki so namenjeni oblikovanju ugotovitev in poročila ter pred-
             stavitvi procesa in rezultatov kvalitativne raziskave, knjigo pa zaključujemo s
             poglavjema o ugotavljanju in zagotavljanju kakovosti kvalitativne raziskave
             ter – izjemno pomembno vprašanje – etiki raziskovanja.
               Ponavljamo misli iz sklepa prve knjige: upamo, da pričujoče besedilo pri-
             speva k razvoju tako teorije kot prakse kvalitativnega raziskovanja na peda-
             goškem področju.





















                                                                            105
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110