Page 16 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 16

Urejanje podatkov in kvalitativna obdelava podatkov


                  Preglednica 1.1 Primer obdelave odgovorov na odprto anketno vprašanje
                  Kategorije         Število
                  ...
                  ...
                  Skupaj


                  Preglednica 1.2 Dopolnitev preglednice, ki nastane na osnovi vsebinske analize
                  Kategorije         Število           Izbrani primeri dobesednih navedb
                  ...                                  »...«
                                                       »...«
                  ...
                  Skupaj


                  v obliki frekvenčne preglednice, kjer so kategorije navedene, npr. po pada-
                  jočem številu (padajočih frekvencah). Nekateri (npr. Elo in Kyngäs (2008)) pa
                  napovedujejo, da bo verjetno v prihodnosti uporaba deduktivne vsebinske
                  analize v kvalitativnih raziskavah pogostejša, saj lahko induktivno zgrajene
                  modele ali konceptualne sisteme dopolnimo, preizkusimo in razvijamo tudi
                  s pomočjo deduktivne vsebinske analize kvalitativnih podatkov.

                  Semiotična analiza
                  Pri semiotični analizi iščemo in analiziramo simbole (znake ali metafore) ter
                  odkrivamo skriti pomen, ki ga predstavlja posamezen simbol (znak). Odkri-
                  vamo tudi, kako so različni simboli med seboj povezani.
                    V primerjavi z vsebinsko analizo se pri semiotični bolj poglobimo v samo
                  besedilo in iščemo tisto, kar na prvi pogled ni vidno oz. je skrito za simboli.
                  Znak ali simbol je namreč v svoji osnovi nepopoln, ker zahteva tolmača (raz-
                  iskovalca) in kontekst ali okolje. Raziskovalec je tisti, ki znak poveže s kon-
                  tekstom in razkrije njegov pomen. Isti znak lahko drug raziskovalec drugače
                  razlaga in drugače poveže s kontekstom (Manning in Cullum-Swan, 2003).
                  Vloga raziskovalca pri interpretaciji v semiotični analizi je zelo pomembna in
                  pomembno vpliva na razkrite podatke oz. na ugotovitve.
                    Kot pravi Leanna White (2018), so znaki z določenim pomenom kodirani s
                  strani pošiljatelja (udeleženca raziskave) in z določenim namenom dekodi-
                  rani s strani prejemnika (raziskovalca). Torej gre pri semiotični analizi na nek
                  način za komunikacijski proces med udeležencem/-i raziskave in raziskoval-
                  cem, v katerem lahko pride tudi do šumov, ki so lahko posledica različnih
                  vzrokov, od nepoznavanja okolja, neustreznega razlaganja do prehitrega in
                  neosnovanega sklepanja ter podobnih razlogov.


                  16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21