Page 16 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 16
Urejanje podatkov in kvalitativna obdelava podatkov
Preglednica 1.1 Primer obdelave odgovorov na odprto anketno vprašanje
Kategorije Število
...
...
Skupaj
Preglednica 1.2 Dopolnitev preglednice, ki nastane na osnovi vsebinske analize
Kategorije Število Izbrani primeri dobesednih navedb
... »...«
»...«
...
Skupaj
v obliki frekvenčne preglednice, kjer so kategorije navedene, npr. po pada-
jočem številu (padajočih frekvencah). Nekateri (npr. Elo in Kyngäs (2008)) pa
napovedujejo, da bo verjetno v prihodnosti uporaba deduktivne vsebinske
analize v kvalitativnih raziskavah pogostejša, saj lahko induktivno zgrajene
modele ali konceptualne sisteme dopolnimo, preizkusimo in razvijamo tudi
s pomočjo deduktivne vsebinske analize kvalitativnih podatkov.
Semiotična analiza
Pri semiotični analizi iščemo in analiziramo simbole (znake ali metafore) ter
odkrivamo skriti pomen, ki ga predstavlja posamezen simbol (znak). Odkri-
vamo tudi, kako so različni simboli med seboj povezani.
V primerjavi z vsebinsko analizo se pri semiotični bolj poglobimo v samo
besedilo in iščemo tisto, kar na prvi pogled ni vidno oz. je skrito za simboli.
Znak ali simbol je namreč v svoji osnovi nepopoln, ker zahteva tolmača (raz-
iskovalca) in kontekst ali okolje. Raziskovalec je tisti, ki znak poveže s kon-
tekstom in razkrije njegov pomen. Isti znak lahko drug raziskovalec drugače
razlaga in drugače poveže s kontekstom (Manning in Cullum-Swan, 2003).
Vloga raziskovalca pri interpretaciji v semiotični analizi je zelo pomembna in
pomembno vpliva na razkrite podatke oz. na ugotovitve.
Kot pravi Leanna White (2018), so znaki z določenim pomenom kodirani s
strani pošiljatelja (udeleženca raziskave) in z določenim namenom dekodi-
rani s strani prejemnika (raziskovalca). Torej gre pri semiotični analizi na nek
način za komunikacijski proces med udeležencem/-i raziskave in raziskoval-
cem, v katerem lahko pride tudi do šumov, ki so lahko posledica različnih
vzrokov, od nepoznavanja okolja, neustreznega razlaganja do prehitrega in
neosnovanega sklepanja ter podobnih razlogov.
16