Page 116 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 116
Lučka Lorber in Peter Glavič
črtana pot razvoja univerze (Univerza v Mariboru 2021). Prof. dr. Zdravko Ka-
čič, rektor univerze, je v govoru ob rektorjevem dnevu poudaril (2022, 33–34):
Izobraževalne dejavnosti, kjer izpostavljam strateška cilja dolgoročen
razvoj študijskih programov in družbeno odgovorno načrtovanje vpisa
ter uveljavitev sistema vseživljenjskega učenja, ki bo odprt, fleksibilen,
prilagojen individualnim učnim ciljem, posameznikovim potrebam in
interesom [...]. Prav tako je, predvsem zaradi vse hitrejšega tehnolo-
škega razvoja družbe in z njim povezanega njenega hitrega spremi-
njanja, vse pomembnejši tudi vidik vseživljenjskega učenja. Z razvo-
jem koncepta mikrodokazil in mikrokvalifikacij bomo lahko na univerzi
v prihodnje v mnogo večji meri naslavljali potrebe gospodarstva in
družbenega okolja [...] in nadalje razvijali tudi nove načine poučeva-
nja: interaktivno, na raziskovalnem delu temelječe in na študente osre-
dotočeno, individualne učne poti, sprotno preverjanje znanja in povra-
tne informacije, učna analitika; vse navedeno bo olajšalo izobraževanje
tudi za nestandardne udeležence izobraževanj na univerzah.
Zaslužni profesorji in upokojeni visokošolski učitelji Univerze v Mariboru
se zavedamo pomena časa in izzivov, ki so pred nami. Že leta 2011 smo kot
člani Strateškega sveta Univerze v Mariboru oblikovali strategijo »Trajnostna
in družbeno odgovorna univerza 2011–2020«, ki jo je sprejel Senat UM. Tako
zavest o družbeni odgovornosti kot aktivna vloga posameznika sta lahko
ključni pri oblikovanju in udejanjanju prihodnjega gospodarskega, social-
nega ter okoljskega razvoja ob spoštovanju načel trajnostnega razvoja. Se-
nat Univerze v Mariboru je 24. septembra 2019 sprejel »Akt o ustanovitvi in
delovanju Centra za zaslužne profesorje in upokojene visokošolske učitelje
Univerze v Mariboru« (v nadaljevanju Center).
V 7. členu dokumenta (Senat Univerze v Mariboru 2019) so kot temeljne
aktivnosti centra opredeljene naslednje:
– promovira in spodbuja interese članov ter spodbuja socialne in intelek-
tualne povezave med člani centra;
– organizira strokovna posvetovanja in obravnava poročila o udeležbi na
strokovnih posvetovanjih;
– sodeluje z organizacijami in enotami istih ali sorodnih področij v okviru
univerze ter zunaj nje;
– ob izpolnitvi pogojev lahko izvaja tudi programe vseživljenjskega uče-
nja v imenu in za račun Univerze v Mariboru.
116