Page 117 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 117

Starosti prijazna univerza: primer Univerze v Mariboru


               StemjeUniverzavMariborusprejelastrateško opredelitev,dabo kot javna
             visokošolska institucija svoje aktivnosti in potenciale usmerjala tudi na po-
             dročje dejavnega staranja ter razvijanja srebrne ekonomije in trajnostnega
             razvoja. Pri tem je ključno razumevanje, da je poslanstvo institucije kot sta-
             rosti prijazne univerze obvezujoče tako v njenem odnosu do zaposlenih, ki so
             starejši od55let,kot vodnosudo starajočesedružbeternjenih potreb(Glavič
             2020b).
               Center je organiziral predstavitve svojih ciljev vodstvom večine fakultet
             Univerze v Mariboru. Te so imenovale koordinatorje za sodelovanje s cen-
             trom in z njegovimi delovnimi skupinami. Preko prodekanje za študijske za-
             deve in vodstva študentske organizacije smo vzpostavili medgeneracijsko
             sodelovanje.
               Center je leta 2021 sodeloval pri spletnem posvetovanju Evropske komisije
             o »Zeleni knjigi o staranju« (Evropska komisija 2021), spodbujanju solidarno-
             sti in odgovornosti med generacijami. Prispevki so bili objavljeni v knjigi z
             naslovom Na obrobju ali aktivno vključeni? (Lorber 2021). Razpravljavci so se
             zavedali velikega pomena dokumenta za udejanjanje prihodnjih politik na
             področju staranja prebivalstva in demografskih sprememb tako v prostoru
             Evropske unije kot v Sloveniji. Člani Centra so se aktivno vključili v oprede-
             ljevanje ključnih vprašanj in trendov ter podprli predlagane ukrepe na pod-
             ročju staranja prebivalstva na nacionalni, regionalni in lokalni ravni. Nosilci
             posameznih tem so uporabili svoje znanje in izkušnje s svojega strokovnega
             področja, delovali so interdisciplinarno, s celostnim pristopom do posame-
             znega izziva. Prav tako so upoštevali soodvisnost delovanja generacij, ki tako
             za evropsko kot za slovensko družbo pomeni velik izziv in priložnost za kre-
             pitev medgeneracijskega sodelovanja.
               Umetnost je odlična priložnost za obogatitev vseživljenjskega učenja, digi-
             talnega opismenjevanja in medgeneracijskega sodelovanja, čemur »Zelena
             knjiga« posveča veliko pozornosti. Podana je bila pobuda, naj se v »Zeleni
             knjigi« pojavi tudi beseda »umetnost«, saj sta kulturna/umetnostna dedi-
             ščina in odličnost v sodobni ustvarjalnosti neprecenljivo bogastvo Evrop-
             ske skupnosti. Prav tako apeliramo na ohranjanje dostojanstva vseh ljudi
             in krepitev empatije. Zaradi specifične ranljivosti in pešanja funkcionalnih
             sposobnosti, še posebej starejših generacij, je oboje nujno načrtno nego-
             vati. Zato je dostojanstvu in empatiji treba nameniti skrb v izobraževanju
             ter v formalnem in neformalnem usposabljanju. Širjenje kulture empatije,
             čemur sledi primerno ukrepanje, je nujno v obdobju, ko čedalje več rutin-
             skih opravil prevzema tehnologija. Ljudje tudi v poznih letih čutimo potrebo
             po upoštevanju, človeški toplini in samoaktualizaciji, tudi z medsebojno


                                                                            117
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122