Page 129 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 129

Pomen izobraževanja na področju umetnosti za starejše odrasle ter izzivi med pandemijo


             Vključeni v raziskavo
             Raziskava je potekala julija in avgusta 2022. V njej je sodelovalo namensko
             izbranih 34 starejših odraslih (25 žensk in devet moških), ki se izobražujejo
             na univerzah za tretje življenjsko obdobje v obalno-kraški regiji. Povprečna
             starost intervjuvancev je bila v času raziskave 72,12 (±8,76) leta, povprečje let
             izobraževanja na umetniškem področju pa je 11,66 (±4,72) leta.


             Postopek zbiranja in obdelave podatkov
             S starejšimi odraslimi smo opravili polstrukturirane intervjuje. Pri izvedbi
             le-teh smo uporabili tehniko lijaka, saj smo pogovore pričeli z odprtimi,
             splošnimi vprašanji in jih nadgradili s specifičnejšimi. Pogovore smo opra-
             vili osebno v sproščenem okolju in neposredne navedbe sodelujočih zapisali
             v nestrukturirano besedilo.
               Podatke smo pregledali in sestavili gosti zapis. Na podlagi namena in ci-
             lja raziskave ter načela predmetno zasnovane teorije ali utemeljene teorije
             (angl. grounded theory) (Mažgon 2008, 140; Oktay 2012, 125) smo besedilo raz-
             delili na segmente in določili enote kodiranja. Pri tem smo definirali relevan-
             tne pojme in izvedli integracijo odkritij (Mažgon 2008, 140–141; Mesec 1998,
             103; Vogrinc 2008, 61). Na podlagi analize smo oblikovali dve kategoriji, ki se
             nanašata na pomen izobraževanja na področju umetnosti za starejše odrasle
             in na izzive, s katerimi so se starejši odrasli med pandemijo srečevali med izo-
             braževanjem na področju umetnosti. Pod posamezno kategorijo, v rezultatih
             in razpravi, smo za pojasnitev izpostavljene problematike zapisali nekatere
             izseke dobesednih navedb vprašanih in jih označili v poševnem tisku.
               Upoštevali in opravili smo tudi konsenzualno validacijo (Mesec 1998; On-
             wuegbuzie in Leech 2006, 238; Williams in Hill 2012, 175). Vsi vprašani so pre-
             verili in potrdili pristnost ter ustreznost zapisanih podatkov.


             Rezultati in razprava
             Pomen izobraževanja za starejše odrasle na področju umetnosti
             Intervjuvance smo vprašali, katera umetniška področja jih zanimajo. Ve-
             čina vprašanih se ukvarja z glasbo, predvsem s petjem. Naše ugotovitve
             sovpadajo z rezultati drugih opravljenih raziskav, ki ugotavljajo, da je zboro-
             vsko petje v Sloveniji zelo pogosta ali najmnožičnejša ljubiteljska kulturno-
             umetniška dejavnost, saj v našem prostoru deluje med 2.500 in 3.000 pev-
             skih zborov (Slovenska tiskovna agencija 2021; Gačnik in Kovač 2021, 140;
             Lunežnik, Hofman in Ličen 2018, 124). Z raziskavo smo ugotovili, da vprašani
             posegajo tudi po glasbenih instrumentih:


                                                                            129
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134