Page 128 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 128
Eda Birsa in Barbara Kopačin
je za tako izobraževanje imelo premalo zunanje oz. notranje motivacije. Ne
glede na starostno stopnjo vključenih v izobraževanje je treba pri poučeva-
njuumetniških vsebin nadaljavo razmisliti o načinuizvedbeizobraževalnega
procesa ali drugih umetniških dejavnosti, da se bodo uresničili načrtovani
cilji.
Veliko veljavo je v tem času dobila informacijsko-komunikacijska tehno-
logija (v nadaljevanju IKT), s katero so si vsi vključeni, tudi na umetniškem
področju,pomagali pri izobraževanju.Izvajanjeumetniških dejavnosti nada-
ljavo je treba načrtovati tako, da se upošteva različna znanja starejših odraslih
in premisliti o izbiri IKT, o njeni postopni vključitvi in smiselnosti uporabe ter
dopolnitvi z učnimgradivomin drugimi tradicionalnimi didaktičnimi sredstvi
ter pripomočki (Toselli 2020, 18). Ugotovitve, do katerih so prišli raziskovalci
omenjenih raziskav, bodo strokovnjakom pomagale pri načrtovanju novih
oblik in metod dela. Izkazalo se je, da se bodo nove izkušnje ter načini na-
črtovanja in izvajanja izobraževanja starejših odraslih, ki so se razvili v času
pandemije, lahko uporabili tudi v prihodnje.
Namen in cilj raziskave
S kvalitativno raziskavo smo želeli raziskati izobraževanje starejših odraslih
na področju umetnosti. Naš cilj je bil ugotoviti, kakšen pomen ima izobraže-
vanje na področju umetnosti za starejše odrasle ter s katerimi izzivi so se pri
tem soočali med pandemijo.
Raziskovalna vprašanja
Glede na namen in cilj raziskave smo si zastavili naslednji raziskovalni vpra-
šanji:
– Kakšen pomen ima izobraževanje na področju umetnosti za starejše
odrasle?
– S katerimi izzivi so se srečevali starejši odrasli med izobraževanjem na
področju umetnosti med pandemijo?
Metodologija
Raziskovalna metoda
V raziskavi smo uporabili deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno me-
todo empiričnega raziskovanja. V kvalitativni raziskavi smo z deskriptivno
metodo predstavili terpreučili posameznepojaveizpostavljenegaproblema,
s kavzalno-neeksperimentalno metodo pa smo iskali vzroke in vzročno-
posledične povezave med omenjenimi pojavi (Sagadin 1991; 1993, 12).
128