Page 128 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 128

Eda Birsa in Barbara Kopačin


                  je za tako izobraževanje imelo premalo zunanje oz. notranje motivacije. Ne
                  glede na starostno stopnjo vključenih v izobraževanje je treba pri poučeva-
                  njuumetniških vsebin nadaljavo razmisliti o načinuizvedbeizobraževalnega
                  procesa ali drugih umetniških dejavnosti, da se bodo uresničili načrtovani
                  cilji.
                    Veliko veljavo je v tem času dobila informacijsko-komunikacijska tehno-
                  logija (v nadaljevanju IKT), s katero so si vsi vključeni, tudi na umetniškem
                  področju,pomagali pri izobraževanju.Izvajanjeumetniških dejavnosti nada-
                  ljavo je treba načrtovati tako, da se upošteva različna znanja starejših odraslih
                  in premisliti o izbiri IKT, o njeni postopni vključitvi in smiselnosti uporabe ter
                  dopolnitvi z učnimgradivomin drugimi tradicionalnimi didaktičnimi sredstvi
                  ter pripomočki (Toselli 2020, 18). Ugotovitve, do katerih so prišli raziskovalci
                  omenjenih raziskav, bodo strokovnjakom pomagale pri načrtovanju novih
                  oblik in metod dela. Izkazalo se je, da se bodo nove izkušnje ter načini na-
                  črtovanja in izvajanja izobraževanja starejših odraslih, ki so se razvili v času
                  pandemije, lahko uporabili tudi v prihodnje.

                  Namen in cilj raziskave
                  S kvalitativno raziskavo smo želeli raziskati izobraževanje starejših odraslih
                  na področju umetnosti. Naš cilj je bil ugotoviti, kakšen pomen ima izobraže-
                  vanje na področju umetnosti za starejše odrasle ter s katerimi izzivi so se pri
                  tem soočali med pandemijo.

                  Raziskovalna vprašanja
                  Glede na namen in cilj raziskave smo si zastavili naslednji raziskovalni vpra-
                  šanji:

                     – Kakšen pomen ima izobraževanje na področju umetnosti za starejše
                       odrasle?
                     – S katerimi izzivi so se srečevali starejši odrasli med izobraževanjem na
                       področju umetnosti med pandemijo?

                  Metodologija
                  Raziskovalna metoda
                  V raziskavi smo uporabili deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno me-
                  todo empiričnega raziskovanja. V kvalitativni raziskavi smo z deskriptivno
                  metodo predstavili terpreučili posameznepojaveizpostavljenegaproblema,
                  s kavzalno-neeksperimentalno metodo pa smo iskali vzroke in vzročno-
                  posledične povezave med omenjenimi pojavi (Sagadin 1991; 1993, 12).


                  128
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133