Page 28 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 28

Vlasta Novak Zabukovec


                  zdravje. Gibanje v naravi ali, če ne gre drugače, v telovadnicah, fitnes centrih,
                  plavalnih bazenih, joga centrih ali plesnih klubih bo pozitivno vplivalo na sa-
                  mopodobo starejših in hkrati omogočilo druženje. Socialni stiki oz. skupno
                  preživljanje časa starejših v različnih organiziranih aktivnostih pomembno
                  vpliva na dobro počutje oz. na psihično blagostanje te starostne skupine. Pri
                  skupnih dejavnostih starejši pridobivajo novo znanje, ga povezujejo s svojimi
                  izkušnjami in slednje lahko prenašajo na mlade generacije. Medgeneracijsko
                  sodelovanje starejšim predstavlja smisel in omogoča prenos njihovih eksper-
                  tnosti na mlade. Modrost, s katero rešujejo vsakodnevne probleme, se odzi-
                  vajo na svoje čustvene stiske ali empatično pomagajo drugim, je dobrodošel
                  model za mlade generacije.
                    In še nečesa ne smemo pozabiti – izobraževanja starejših, bodisi tistih, ki
                  so še v delovnih okoljih, ali tudi tistih, ki so se že upokojili. Delovno aktivni,
                  ki se bližajo koncu svoje delovne dobe, prav tako potrebujejo izobraževanja,
                  da lahko sledijo novostim in se prilagajajo delovnim procesom. Postali bodo
                  bodoči mentorji, lahko tudi za krajši delovni čas, prenašali svoje izkušnje na
                  mlajše sodelavce. V kolikor okolje prepozna kapital znanja in izkušenj starej-
                  ših, jim nameni aktivno vlogo v izobraževalnem procesu. Takšna razmišljanja
                  in razprave so lahko dobra spodbuda za množičnejše vključevanje starejših
                  v izobraževalne programe in morda je tudi v Sloveniji že čas, da nekaj več
                  razmišljanj in seveda tudi sredstev namenimo znanju – in tako začnemo ure-
                  sničevati misel, da je znanje vrednota.

                       Literatura
                       Avsec, A., T. Kavčič in G. Zager Kocjan. 2022. Psihologija subjektivnega blagosta-
                          nja: znanstvena spoznanja o sreči. Ljubljana: Založba Univerze v Ljubljani.
                       Baltes, M.M.2014. The Many Faces of Dependency in Old Age. Cambridge: Cam-
                          bridge University Press.
                       Bakračevič, K., V. Horvat, V. Kavčič in A. Knez. 2021. »Učinek kognitivnega ra-
                          čunalniškega treninga pri aktivnih starejših odraslih.« Psihološka obzorja
                          30:34–46.
                       Benton, M. J., in M. C. Schlairet. 2012. »Improvements in Quality of Life in
                          Women after Resistance Training Are Not Associated with Age.« Journal
                          of Women and Aging 24 (1): 59–69.
                       Berk, L. E. 2013. »Late Adulthood.« V Development through the Lifespan, uredila
                          L. E. Berk, 562–638. Boston, MA: Pearson.
                       Blanchard-Fields, F., Y. Chen in L. Norris. 1997. »Everyday Problem Solving across
                          the Adult Life Span: Influence of Domain Specificity and Cognitive Appra-
                          isal.« Psychology and Aging 12 (4): 684–693.
                       Börsch-Supan, A. 2016. »Survey of Health, Ageing and Retirement in Europe


                  28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33