Page 13 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 13

Dejavniki zadovoljstva zaposlenih za različne generacije  1.1

              Generacija X, rojena med letoma 1965 in 1980, je znana po svoji samo-
            stojnosti in skepticizmu do avtoritet. Njeni pripadniki so odrasli v času
            ekonomskih negotovosti in družbenih sprememb, zaradi česar so raz-
            vili pragmatičen pristop do dela in željo po uravnoteženju med delom
            in zasebnim življenjem (Coomes in DeBard, 2004; McCrindle in Wolfin-
            ger, 2009). Značilna je njihova lojalnost podjetjem, čeprav cenijo fleksi-
            bilnost in avtonomijo (Howe in Strauss, 2007).
              Generacija Y ali milenijci, rojeni med letoma 1981 in 1996, so optimi-
            stični, tehnološko spretni in cenijo smiselno delo. So prva generacija, ki
            je odraščala s tehnologijo, kar jo naredi zelo prilagodljivo na hitro spre-
            minjajočesedelovnookolje(Twenge, 2017). Njenipripadnik cenijotran-
            sparentnost, povratne informacije in imajo visoka pričakovanja do svo-
            jih delodajalcev glede družbene odgovornosti ter etičnosti (Seemiller in
            Grace, 2015; Wilson, 2019). Visoko vrednotijo fleksibilnost, sodelovanje
            in hitro napredovanje v karieri. Milenijci želijo delo, ki je smiselno in
            ima pozitiven vpliv na svet. So tudi prva generacija, ki je resnično vsto-
            pila na trg dela med globalno finančno krizo, kar je vplivalo na kariere
            njenih pripadnikov in njihovo finančno stabilnost (Schawbel, 2013).
              Generacija Z, rojena med letoma 1997 in 2012, velja za pravo digitalno
            generacijo, je še bolj tehnološko vešča in vajena takojšnje komunikacije
            kot njeni predhodniki. Njeni pripadniki so znani po svoji povezanosti
            s tehnologijo, realističnem pogledu na svet in praktičnosti. Cenijo av-
            tentičnost, transparentnost in raznolikost. Imajo močan čut za indivi-
            dualizem ter prilagodljivost (Schawbel, 2013). Dajejo prednost hitri in
            učinkoviti komunikaciji ter visoko vrednotijo avtonomijo in priložno-
            sti za učenje (Williams, 2020). Generacija Z je tudi bolj varčevalno in
            varnostno usmerjena, kar je posledica odraščanja v nestabilnem eko-
            nomskem okolju (Seemiller in Grace, 2018).
              Generacija alfa, rojena od leta 2013 naprej, bo najbolj tehnološko ve-
            šča do sedaj. Njeni pripadniki odraščajo v svetu, ki je še bolj povezan,
            digitaliziran in avtomatiziran, v obdobju napredne umetne inteligence
            in globalne povezanosti. Predvideva se, da bodo še prilagodljivejši ter
            še bolj usmerjeni v tehnologijo in globalno ozaveščeni kot njihovi pred-
            hodniki. Generacija alfa bo verjetno inovativnost, trajnost in sodelova-
            nje cenila bolj kot prejšnje generacije (McCrindle, 2021). Svoje delo bodo
            njeni pripadniki verjetno videli kot del širše mreže interaktivnih global-
            nih odnosov, pri čemer bodo cenili inovacije in ustvarjalne priložnosti
            (McCrindle, 2021).
              Te generacijske razlike so ključnega pomena za organizacije pri pri-


                                                            13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18